• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99020302246
  • خبرنگار : 71467

جزئیات فیش ‌حقوقی کارکنان در سال ۹۹

جزئیات فیش ‌حقوقی کارکنان در سال ۹۹

در ضوابط جدید حقوقی ضمن اینکه باید اطلاعات حقوقی کارکنان در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت شود، ضوابط پرداخت پاداش، فوق‌العاده ماموریت و سایر هزینه‌ها نیز مشخص شده که دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.

به گزارش ایسنا، آن چه در مورد وضعیت حقوق کارکنان در سال جاری اتفاق افتاد اعمال افزایش متوسط ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته بود که در نتیجه آن دیگر هیچ یک از کارمندان رقمی کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ تومان دریافتی نخواهند نداشت، در عین حال که متوسط دریافتی شاغلین به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

اما این که با تغییرات جدید، وضعیت فیش حقوقی کارکنان و اجزای آن به چه صورتی خواهد بود، موضوعی است که با تعیین ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۳۹۹ مشخص شده است.

پاداش به اندازه حداکثر یک ماه حقوق

 در رابطه با پاداش، کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند حداکثر معادل یک‌ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی در صورت وجود اعتبار و در سقف اعتبار تخصیص یافته دستگاه‌های اجرایی به عنوان پاداش دریافت کنند. پرداخت یک ماه پاداش به اعضای هیات مدیره، هیات عامل  کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی با رعایت قوانین و مقررات بعد از تصویب مجامع عمومی یا شوراهای عالی مجاز است.

برای کمک‌های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم مطابق با موافقت نامه مبادله شده است که برای بانک‌ها و بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی در سقف عملکرد بودجه سال گذشته و برای کارکنان قرارداد کار معین و ساعتی از محل اعتبارات مصوب شده خزانه و با رعایت مفاد موافقت نامه مجاز است.

هزینه غذا چقدر است؟

در مورد هزینه غذای کارکنان نیز شرایط به این صورت است که هزینه غذای ایام تعطیل و نوبت کاری شب کارکنان مشمول  در دستگاه‌های اجرایی اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی با  تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی به عنوان هزینه‌های اداری قابل پرداخت خواهد بود.براین اساس کمک هزینه غذای روزانه حداکثر ۸۴۰۰ تومان است.

وضعیت ایاب و ذهاب و مهد کودک

دیگر بخش پرداختی در فیش حقوقی کارکنان ایاب و ذهاب آنهاست که در سال جاری ایام و ذهاب کارمندانی که از خدمات حمل و نقل سازمانی استفاده نمی‌کنند، در تهران ماهانه حداکثر ۱۶۰ هزار تومان، در شهرهای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر ۱۰۵ هزار تومان است.

البته دستگاه‌های اجرایی که در کلانشهرها قرار دارند مجازند هزینه ایاب و ذهاب کارکنان خود را به شکل نقدی پرداخت کرده یا برای بهره برداری از خدمات حمل و نقل (سرویس) کارکنان نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل شهری غیر دولتی اقدام کند. سقف قرارداد می‌تواند  حداکثر ۱۰ د رصد بیشتر از هزینه ایاب و ذهاب پرداختی به کارکنان در سال گذشته باشد.

 همچنین مهد کودک برای زنان کارمندان دستگاه‌های اجرایی فاقد مهد کودک دولت به ازای هر فرزند زیر شش سال ماهانه حداکثر ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان قابل پرداخت است.

حق ماموریت چگونه پرداخت می‌شود؟

در رابطه با ماموریت‌ها نیز فوق العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان اجرایی دستگاه‌های اجرای که به عنوان مامور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می‌شوند و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و مزایا تا یک بیستم و نسبت به مازاد به یک پنجاهم در سقف اعتبار مصوب دستگاه قابل پرداخت است.این در حالی است که در صورت عدم توقف شبانه تنها ۵۰ درصد از این میزان قابل پرداخت خواهد بود.

۳۰ هزار تومان برای تلفن همراه

پرداخت کمک هزینه تلفن همراه تا ۳۰ هزار تومان در ماه به مدیران و کارمندانی که بنا به شرایط خاص  به طور مستمر در دسترس باشند به تشخیص رئیس اجرای یا مقام مجاز از طرف وی مجاز خواهد بود

کلیه دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات مربوط به حقوق و  مزایای واحدهای استانی آنها ملی است و به صورت متمرکز از طریق خزانه داری کل کشور پرداخت می‌شود مکلف‌اند فهرست حقوق را ماهانه وبه تفکیک استان به خزانه داری کل کشور ارسال کند.

گفتنی است که طبق قانون بودجه امسال، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹ )قانون برنامه ششم توسعه که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین، کارگری و کارکنان حوزه سلامت بر اساس قانون مربوط به خدمات پزشکان و پیراپزشکان را تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال در سامانه کارمند ایران و سامانه حقوق و مزایا ثبت و یا به روز رسانی کنند، این در حالی است که از ابتدای خرداد ماه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران انجام خواهد شد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۱

بیچاره معلما که هیچ وقت این بند ها را در حقوقشون ندیدن لعنت به بی عدالتی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۶:۳۶

معلم همیشه خوابن سرکارنمیرن.باز۳ونیم میلیون الی۵میلیون دارن حقوق میگیرن اونم زیاده براشون.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۷:۲۹

معلمها تا پشه عطسه کنه تعطیلند! الان که با هم حرف میزنیم دوماه تمام خوابیدن و فقط اسکناس میگیرن. بگذریم از حق التدریسهای کلاس کنکور....

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۷:۳۰

اخییی بیچاره ها اونا نصف سال تعطیلن هیچی هم مزایا ندارن برف بیاد تعطیل بارون بیاد تعطیل هوا الوده باشه تعطیل کرونا باشه تعطیل اما بقیه کارمندا چی؟؟؟من الان خودم تو اوج مریضی با هزار نوع ادم سروکار دارم خودم هیچی میترسم خانوادمو درگیر کنم معلما چی تو خونه نشستن از زیر پتو درس میفرستن تو کانال. دبدم ک‌میگم نمونش خاله خودم پس ایتقد نگید معلما بدبختن خیلیم خوشبختن

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۹:۴۵

آخیییییییش بمیییییرم برا معلما که تو این روزهای بحرانی ممکلت مثل پرستارا جونشونو کف دستشون گرفتنو نشستن تو خونه و سر کار نمیرن و به اندازه همه حقوق میگیرن خدا منو بکشه واسه معلمین مظلوم دلسوز😕

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۲۰:۰۵

والله برای جانباران هم ازاین خبرها نیست فیش حقوق بنده با۲۰درصدجانبازی ۱۵۶۳۰۰۰تومان هست.خدالعنت کنه بی عدالتی را

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۲۰:۲۷

بی عدالتی اینه ماپرستاراجونمون درمیاد تو این شرایط و معلماسه ماه درسال کلاسرکارنیستن. عید و5ماه تعطیلی وشب قدر وکرونا و... اینه بی‌عدالتی. نصف حقوقم بگیرن ازسرشون زیاده

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۰۸:۲۸

معلمی شغل انبیاست! ای کاش من هم یک معلم بودم!! . . .البته فقط برای تعطیلی هاش!!🤗 .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۲۱:۲۷

💢معلم ساوه‌ای حقوق یک ماه خود را برای تامین اینترنت دانش‌آموزان بی‌بضاعت اختصاص داد ▫️ یکی از معلمان شهرستان ساوه در اقدامی خیرخواهانه و در راستای همدلی مومنانه حقوق یک ماه خود را برای تامین اینترنت دانش‌آموزان بی‌بضاعت اختصاص داد. ▫️این معلم یک ماه از حقوق خود را به تعدادی از دانش‌‌آموزان محروم از قرار هر نفر ۲۰۰هزار ریال اختصاص داد. حقوق اهدایی برای کمک به تامین اینترنت۲۰۰ دانش‌آموز در شرایط آموزش مجازی اختصاص یافت تا در روند آموزش آنها خللی ایجاد نشود.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۳

امیدواریم شاهد شفافیت هرچه بیشتر در پرداختها و حقوق و دستمزدها باشیم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۵

از سال ۹۰ لغایت دوم مهرماه ۹۴ مدیر مجتمع با ۱۱مدرسه ابتدایی بودم. طبق شیوه نامه بایستی در ماه ۶۰ساعت تا۸۰ساعت اضافه کار بزنن بخدا فقط ۶ماه دیگه یک ریال ندیدیم ..حالا میان تلفن میدن این فقط راهی برای خوردن است

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۳

والا معلمای عزیز هیچ کدوم این بندها رو نداشته و نخواهند داشت

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۷:۳۹

بیچاره معلمان و کارمندان دولت که برای روزانه چهار پنج ساعت کار ( تازه اگر سر کار برن) پنج تا ده میلیون حقوق ثابت و مادام العمر می گیرند و همیشه طلبکارند و خوشا به حال کارگران بدبخت و روزمزد بگیران و مشاغل آزاد که برای پیدا کردن ماهی دو میلیون ناقابل باید هزار بدبختی بکشند و تازه باید اکثرشان بدون بیمه و تامینی برای آینده خود و فرزندانشان روزگار بگذرانند، در حالی بیچاره معلمان که اکثر سال را تعطیل هستند حقوق کامل دریافت می کنند و در طول سال فقط منتظر روزهای تعطیل هستند و نه درس و مشق دانش آموزان. کارمندان بانک و امور مالیاتی و غیره نیز فقط در حال افزایش تعداد واحدهای ساختمانی خود هستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۷:۳۹

بنده را با 27 سال سابقه کار یاز نشسته کردند چون گفتند سن تو 60 را رد کرده اگر موافقت می کردند الان من هم از چنین امتیازاتی بر خورداربودم .عدالت یعنی این

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۹:۱۷

درآمد برخی از راه رانت است. فیش حقوقی برای کارمندان معمولی و کم درآمد است. مدیران اکثرا چند شغله هستند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۹:۵۹

سهم مافرهنگیان از پاداش و مزایا،همین وعده و وعیدهای پوچ و واهیست که صدا وسیما هم هرروز با آب و تاب این خبرهای خوش را ازسوی« مصعولان عظیظ!»انعکاس می دهد.قطعانظام اموزشی ماایراد دارد که درپرورش افراد متولی امر،ناکام بوده ایم....

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۲۰:۲۲

باسلام آیا این پرداختیهاشامل نیروهای قرارداد شرکتی که درارگانهای دولتی مشغول به کارهستند نیزمیشود ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۲۰:۴۳

چرا فوق العاده شغل نیروهای مسلح واریز نمی شه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۰۸:۵۵

در عوض معلمها از خرداد تا آخر تابستان منزل تشریف دارند ولی حقوق کامل ماهیانه میگیرند ضمنا به این مقدار اضافه میشود کادوی روز زن و روز معلم و .....که معمولا سکه و اینجور چیزاست

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۹:۲۳

دوستانی که فکر می کنن معلمها نسبت به ارزش کار آنها دریافتی و مزایای نجومی می گیرن، بیشتر تلاش می کردن تا استخدام آموزش و پرورش بشن و از این مزایا بهره مند بشن. الانم دیر نشده، می تونید فرزندانتون رو تشویق کنید درس بخونن و معلم بشن.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۱۱:۲۸

معلم چرا باید حقوق زیاد بگیر این حقوق ۵ تومنی رو باید پرستارا بگیرن ک چند ماه تو بیمارستانها ن جایی رفتن ن بچهاشونو دیدن حق پرستارها ک بالایی ۵ ۶ تومن حقوق بگیرن ن معلمی ک چند ماه خونه بقل بچهاش نشسته

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۰۵:۳۵

باسلام ماکارمندان دانشگاه ازاداسلامی ازهمه این بندها مزایاها محروم هستیم بی عدالتی دادمی زندباتشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۶ ۰۸:۴۵

تا کی گیردادن به معلم و دبیر؟ فقط میگن تعطیلن و... موقع سال تحصیلی با کلاسهای شلوغ و دانش اموز نماها و...‌ کلاسداری اونم بدون تنبیه و توهین و..‌سخته تازه بقیه کارمندا ساعت مفید کاریشون از معلما که بیشتر نیست و... صداسیما و دولت هم هنوز برا معلما کاری نکردن ۲۰۳۰ خبر میده و... مگه حقوق و اضافه کار و...بقیه کارمندا رو رسانه ای میکنند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۲ ۱۶:۴۸

من که 29 ساله معلمم تا حالا کادو از طرف دولت به من ندادند ،اون هدیه هایی هم که میگیریم خودمون میزاریم رو هم برا هم دیگه میگیریم ، کارمندای دیگه هم سالی یک ماه می توانند مرخصی بگیرند با حقوق علاوه بر این بن و فروشگاه های مخصوص دارند.تازه با بچه های بی ادب، بی شعور و خنگ شما ها هم سرو کار ندارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۵:۳۴

به جاش کارمندا با افراد بزرگسال بی...و....بی ... مثل شما سر و کار دارند...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۴ ۱۲:۰۱

معلما الان از همه بیشتر میگیرن با ۷۲ ساعت کار ۵ میلیون دریافتی دارن ما یا ۱۴۴ ساعت کار ۳۵۰۰ میگیریم یعنی با ساعت دوبرابری بیشتر از معلما حقوقمون یک و نیم میلیونم تز اونا کمتره