• پنجشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99020906454
  • خبرنگار : 71511

نیشابوری: همکاری خوبی بین نهادها و قوا شکل گرفته است

نیشابوری: همکاری خوبی بین نهادها و قوا شکل گرفته است

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: در دوران کرونا همکاری خوبی بین همه نهادها و قوا شکل گرفت که باید ادامه پیدا کند.

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تاثیر ویروس کرونا بر فضای سیاسی، اظهار کرد: کرونا جزو غیر مترقبه‌ترین حوادث سال ۹۸ بود. در موضوعی مثل سیل هواشناسی به شکل دقیق تا یک ماه را می‌تواند پیش‌بینی کند. در موضوع زلزله نیز مناطق زلزله‌خیز مشخص هستند اما بیماری‌های فراگیر و عالم گیری مثل کرونا، سارس و قبل ‌تر از آن‌ها طاعون، بدون وجود احتمال بروز و ظهورشان همه دنیا را درگیر کرده‌اند. این غیر مترقبه بودن درس مهمی برای سیاسی‌ها و مسئولین است.

وی ادامه داد: ما در طول سال های اخیر با موضوع جهانی مثل کرونا برخورد نداشته‌ایم؛ حالا که همانند همه جهان درگیر یک بحران واحد هستیم باید تاکید کنیم که این بحران درس بزرگی برای سیاسیون است. مسئولین ما باید از این فرصت استفاده کنند و  شیوه مدیریت بحران را یاد بگیرند.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد: لازمه گذر از این بحران داشتن فهم درست همه سیاسیون چه در ایران و جهان از جامعه خود است. همه مدیران باید به خود بیایند که چقدر با تصمیمات‌شان به طبیعت آسیب زدند و همه جوامع باید بدانند که چه قدر می توانند آسیب پذیر باشند. 

وی افزود: چه کشورهای توسعه یافته و چه در حال توسعه باید بار دیگر به نهادهای سیاسی بهداشت و درمان خود توجه کنند و ضعف‌هایش را برطرف کنند. 

نیشابوری گفت: خیلی از افرادی که در عرصه بهداشت و درمان بودند همیشه اعلام می‌کردند با کمبود نیروی بهداشت و درمان روبه‌رو هستند؛ الان زمان مناسبی برا تجهیز کادر درمان است.

وی بیان کرد: در ایام کرونا با موضوع فناوری بیش از همیشه درگیر شدیم. توجه شدید به شرکت های دانش بنیان نکته‌ای است که باید به آن بیاندیشیم. 

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین نهادها و قوا شکل گرفت که باید ادامه پیدا کند. مقابله با افراد سودجو از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم. همچنین در این دوران فهمیدیم توجه به نهادهای مردمی بسیار مهم است. دولت باید توجه ویژه به این نهادهای مردمی داشته باشد. 

وی گفت: ما سال‌هاست نیروهای جوانی که تحت موضوع سرباز خدمت اجباری هستند را در اختیار داشتیم و نتوانستیم آن‌ها را برای مواقع بحرانی همچون دوران کرونا درست پرورش دهیم. امروز با یک فراخوان می بایست از این نیرو در جهت کمک به کادر درمان و انتظامی بهره می بردیم که متاسفانه با توجه به عدم مدیریت این موضوع از آن بی بهره ماندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha