• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021410098
  • خبرنگار : 71516

تشدید نقض‌ حقوق شهروندان فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان در سایه شیوع کرونا

گزارش‌ها حاکی از رشد چشمگیر نقض‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در حق شهروندان طی ماه آوریل در سایه شیوع کرونا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، کمیته خانواده‌های بازداشت‌شدگان سیاسی در کرانه باختری در گزارش خود درباره ماه آوریل اعلام کرد دستگاه‌های امنیت تشکیلات خودگردان در آزادی‌ها محدودیت ایجاد کرده و شهروندان را به دلیل نوشته‌هایشان در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی و انتقاد از اشتباهات دولت و عملکرد مسئولین تحت پیگرد قرار می‌دهند.

تشکیلات خودگردان فلسطین طی این دوره ۵۲ اسیر آزاد شده و ۵۸ زندانی سیاسی سابق را بازداشت کرد. این نقض‌ها بیشتر در استان‌های الخلیل، طولکرم و رام الله است.

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین مبلغان و ائمه جماعت و خیران را هم به دلیل توزیع کمک‌های غذایی بین نیازمندان تحت پیگرد قرار داده است.

این دستگاه‌ها کمک‌های غذایی جمعیت اسلامی ناظر بر ایتام در یطا را مصادره و فضل جبارین، مدیر آن را به دلیل توزیع کمک‌ها بازداشت کرد.

در طولکرم ایاد ناصر، امام مسجد شویکه را که یکی از اسرای آزاد شده است بازداشت کرده و او را به دلیل توزیع کمک‌های غذایی ظالمانه محاکمه کردند.

براساس گزارش مذکور استاندار طولکرم دستور بستن انجمن خیریه حسام عارف را داد. وی براساس اصول قانونی درخواست مجوز کرده بود.

براساس این گزارش ماه آوریل در سایه مشغول بودن شهروندان به بحران کرونا تشکیلات خودگردان فلسطین قوانین را به نفع یک گروه بانفوذ تدوین می‌کند که اموال عمومی را هدر داده و به صلح اجتماعی آسیب می‌زنند.

رهبری تشکیلات خودگردان همچنین به باج‌خواهی از گروه‌های فلسطینی از جمله جبهه مردمی آزادی فلسطین در تسهیلات و حقوق مالی‌شان ادامه می‌دهد. این اقدام ادامه سیاست قطع تسهیلات صدها اسیر و خانواده‌های شهدا و زخمی‌شدگان و اخراج کارکنان به خاطر رویکردهای سیاسی‌شان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha