• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021712426
  • خبرنگار : 71588

تغییر مأموریت نیروهای سازمان با هدف تضعیف حزب‌الله

منابع: نماینده لبنان از درخواست واشنگتن درباره یونیفل حمایت می‌کند

منابع: نماینده لبنان از درخواست واشنگتن درباره یونیفل حمایت می‌کند

منابع اعلام کرد، رئیس هیئت لبنان در سازمان ملل از درخواست واشنگتن درخصوص ماموریت محول شده به یونیفل حمایت می‌کند بدون اینکه اعضای هیئت از جزیئات این تغییر مطلع باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، منابع اعلام کردند، امل مدللی، نماینده لبنان در سازمان ملل به دنبال تغییر ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) متناسب با درخواست آمریکا و بدون اطلاع اعضای این هیئت در خصوص این تغییر است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، مدللی برای حمایت از درخواست واشنگتن برای تغییر ماموریت یونیفل در لبنان تلاش می‌کند.

در همین راستا، مدللی تلاش دارد کشورهای عضو را جهت حمایت از درخواست واشنگتن راضی کند.

دولت آمریکا طی ساعات اخیر برای راضی کردن اعضای شورای امنیت جهت بازنگری در ماموریت محول شده به نیروهای یونیفل است.

پیشتر، کیلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرده بود، لبنان بحران بی‌سابقه‌ای را می‌گذراند و باید ماموریت یونیفل تمدید شود.

روزنامه لبنانی "الاخبار" گزارش داد: آمریکا در حال تحرکاتی است تا با تغییر مأموریت و شرح وظایف نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، از آن‌ها علیه حزب‌الله استفاده کند.

واشنگتن درصدد است یونیفل را به مجری دستورات کاخ‌ سفید تبدیل کند، نه نیروی صلح‌بان بین‌المللی!

کرافت گفته بود،‌ با نزدیک شدن به زمان تمدید ماموریت نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان در این تابستان شورای امنیت باید برای تضیمن فعالیت این نیروها به عنوان قدرتی تاثیرگذار و موثر وارد عمل شود.

کارشناسان معتقدند، آمریکا در تلاش برای فشار بر لبنان به خصوص حزب‌الله لبنان است،‌ اشاره ضمنی سفیر آمریکا به این است که یونیفل نمی‌تواند اختیارات خود را اجرایی کند در حالی که حزب‌الله خود را مسلح به سلاح کرده و عملیات خود را گسترش می‌دهد.

کارشناسان به اسپوتنیک گفتند، واشنگتن خواهان اجرای دستورات آمریکا از سوی یونیفل است و می‌گوید، شورای امنیت باید قابلیت‌ها و اختیارات یونیفل را تغییر دهد. این گروه باید سازماندهی مجدد شده منابع و تسلیحات لازم را در اختیار بگیرد.

به گفته کارشناسان، این تلاش‌های دولت ترامپ برای افزایش فشار و دستور دادن به نیروهای یونیفل جهت اجرای عملیاتی با هدف تحقق منافع اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha