• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021813080
  • خبرنگار : 71496

انتقاد وزیر خارجه لبنان از تحرکات برای تغییر ماهیت ماموریت یونیفل

انتقاد وزیر خارجه لبنان از تحرکات برای تغییر ماهیت ماموریت یونیفل

روزنامه الشرق الاوسط از برخی تلاش‌ها برای تغییر ماموریت نیروهای یونیفل و نیز انتقاد وزیر خارجه لبنان از این تلاش‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان با افشای انجام رایزنی‌هایی پشت پرده شورای امنیت برای ایجاد تغییراتی در ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان، این تماس‌ها را تلاشی برای بی محتوا کردن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت دانست.

وی با بیان اینکه لبنان به دنبال تمدید دوره ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب این کشور جهت تقویت و تثبیت امنیت و صلح در این منطقه است، تصریح کرد که نقشه‌هایی اسرائیلی و غیراسرائیلی برای تضعیف این نیروهای بین‌المللی در حال تدارک است.

الشرق الاوسط گزارش داد، آمریکا برای تغییر ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان و اصول کار آنها جهت تضعیف ماموریتشان، کاهش تعداد و بودجه آنها تلاش می‌کند و در عوض پیشنهاد داده اختیارات آنها گسترش یافته و شامل ورود به املاک شخصی نیز شود؛ پیشنهادی که امکان تفتیش و بررسی پایگاه‌های حزب‌الله را فراهم می‌کند و آلمان هم از آن حمایت کرده است.

وزیر خارجه لبنان در گفتگو با خبرنگاران درخصوص متهم شدن آمال مدللی، نماینده لبنان در سازمان ملل به دلیل مشارکت در رایزنی‌های جاری در نیویورک برای تغییر ماموریت نیروهای یونیفل، ضمن رد این اتهام، تاکید کرد: کسانی که برای این ادعا شواهدی دارند، ارائه دهند، ما آماده تحقیق هستیم.

وزیر خارجه لبنان درباره هدفش از احضار سفیر آلمان گفت: حزب‌الله در لیست تروریستی قرار نگرفته، بلکه تصمیمی برای ممنوعیت فعالیت‌های آن در خاک آلمان گرفته شده است.

وزیر خارجه لبنان درباره اینکه آیا صندوق بین‌المللی پول شروط سیاسی برای کمک‌رسانی به لبنان تعیین کرده یا نه، گفت: این مساله به این شکل مطرح نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha