• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99022718998
  • خبرنگار : 30054

تا چه میزان با انواع کمپرسور باد آشنا می‌باشید؟

تا چه میزان با انواع کمپرسور باد آشنا می‌باشید؟

اگر بخواهید با ابزارآلات بادی کارکنید به‌احتمال‌زیاد به کمپرسور هوا نیاز دارید چرا که این نوع از کمپرسور از قدرتمندترین ابزار مورد نیاز برای تأمین انرژی و نیروی لازم برای این نوع از کارها هستند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران کمپرسور، از این نوع از کمپرسورها در ابزارآلات و کارهای مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه لیست مهم‌ترین آن‌ها را مشاهده می‌کنید: انواع میخکوب، انواع چکش، انواع منگنه کوب‌های بادی، پیستوله های رنگ‌پاش بادی، پرچ‌کن‌ها و ….

ابزاری که با آوردن نام کمپرسور در ذهن عموم مردم شکل می‌گیرد همان پمپ بادهای تعمیرگاهی یا به عبارت فنی و تخصصی کمپرسورهای تولید هوای فشرده پیستونی هست؛ اما کمپرسورها در مقیاسی وسیع، تقریباً در تمامی صنایعی که با هوای فشرده کار می‌کنند به‌عنوان ابزاری مهم و کاربردی بکار گرفته می‌شود. معمولاً نام‌گذاری کمپرسورها بر اساس روش کاری آن‌ها هست. کمپرسورها که بیشتر در صنایع بزرگ مانند پتروشیمی – فولاد – نساجی مورد استفاده گوناگون و فراوانی قرار می‌گیرند که اصطلاحاً کمپرسورهای دینامیکی یا سانتریفیوژ نامیده می‌شوند که با توجه به دبی و ظرفیت‌های بسیار بالا و متفاوتشان به‌صورت دائم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمپرسورها را می‌توان در صنایع و مصارف خانگی مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. از باد کردن تایر خودرو گرفته تا ساخت یخچال‌ها و چیلرهای بزرگ برای ساختمان‌های اداری و یا تجاری، در تمامی این سیستم‌ها و مکان‌ها از کمپرسورها استفاده می‌شود. در خطوط انتقال گاز نیز از کمپرسورها استفاده می‌شود تا بتوان گاز را در طول لوله به مسافت‌های دور منتقل کرد. در سیستم‌های سرمایش خانگی و یخچال‌های خانگی نیز کمپرسورها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. موتورهای جت نیز برای کار کردن نیاز به نوع خاصی از کمپرسور به نام کمپرسورهای محوری دارند. حتی در خودروهای امروزی نیز از نوعی از کمپرسورها برای فشرده‌سازی هوای ورودی به سیلندر استفاده می‌شود این کار باعث افزایش راندمان کاری موتور شده و خودرو بهتر کار می‌کند. ازاین‌رو دامنه استفاده از کمپرسورها بسیار وسیع و کاربرد آن‌ها برای انسان امروزی بسیار مهم است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کاربرد کمپرسورهای باد مختلف آشنا کنیم. اگر نیاز به خرید کمپرسور باد دارید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین کمپرسور باد به نام ایران کمپرسور، اقدام به خرید آنلاین نمایید.

کمپرسورها با توجه به کاربرد، اندازه، قدرت و موارد مختلف دیگری تقسیم‌بندی می‌شود. در اینجا سعی داریم اکثر این تقسیم‌بندی‌ها را توضیح دهیم و کاربردهای مختلف ان را شرح دهیم. در این قسمت به معرفی انواع کمپرسور باد خواهیم پرداخت.

· الف اساس موتور محرک: بر اساس این تقسیم‌بندی کمپرسورها به دو حالت موتور الکتریکی یا همان برقی و دیزل یا همان موتور با سوخت فسیلی تقسیم می‌شوند.

· ب کارکرد کمپرسورها: بر این اساس این تقسیم‌بندی کمپرسورها به دو بخش کمپرسورهای دینامیکی و کمپرسورها با جابجایی مثبت تقسیم می‌شوند.

· ج پاشش روغن: از دیگر تقسیم‌بندی‌های کمپرسور پاشش روغن است که به دو حالت اویل فری و روغنی تقسیم می‌گردد.

· د نوع خنک کاری: این نوع تقسیم‌بندی با توجه به روش خنک‌سازی کمپرسورها می‌باشد که به دو حالت آب‌خنک و هوای خنک تقسیم می‌شود.
یکی از پرمصرف‌ترین نوع از کمپرسورهای باد، مدل‌های مخصوص یونیت دندانپزشکی می‌باشد که بیشتر توضیح خواهیم داد.

 کمپرسور دندانپزشکی

 کمپرسور دندانپزشکی یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هر واحد دندانپزشکی است. این کمپرسورها هوای فشرده را برای استفاده در یونیت دندانپزشکی و هندپیس ها تهیه می‌کنند. کیفیت هوای تولیدشده توسط کمپرسور دندانپزشکی باید بدون رطوبت باشد زیرا هم دندان‌پزشک و هم بیمار با هوای ساخته‌شده توسط آن سروکار دارند. تمامی کمپرسورها محصول نهایی به نام هوای فشرده تولید می‌کنند ولی کمپرسور دندانپزشکی به دلیل وجود قوانین سختگیرانه برای حفظ سلامتی بیماران باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها بدون صدا بودن است. اگر کمپرسور دندانپزشکی دارای صدا باشد، علاوه بر ایجاد مزاحت برای دکتر باعث ناراحتی مراجعه‌کنندگان نیز خواهد شد. مورد بعدی تولید هوای خشک می‌باشد. کمپرسورهای باد دندانپزشکی باید هوای خشک تولید نمایند. در بین بی‌شمار از انواع کمپرسورهای باد، فقط مدل‌های اویل فری و یخچالی مناسب دندانپزشکی هستند. البته بهتر است برای هر دو مدل یک میکروفیلتر هم در نظر گرفته شود تا هوا را کاملا خشک نماید.

سخن پایانی

انواع گوناگونی از کمپرسور وجود دارد که در ابتدا ممکن است افراد را بسیار سردرگم کند؛ بنابراین دسته‌بندی‌های مختلفی با توجه به کاربرد و کارایی آنها ارائه شده‌اند که می‌تواند در انتخاب درست به کمک فرد آیند. به‌طور کلی کمپرسورها را با توجه به ویژگی‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند: سرعت (که شامل سرعت ثابت یا سرعت متغیر)، تعداد مراحل کار (همان تک‌مرحله‌ای، دومرحله‌ای و چندمرحله‌ای)، سیستم قدرت، ساختار، نوع سیستم خنک‌سازی کمپرسور (هوا، آب و روغن) و روش‌های روان کاری کمپرسورها

با این‌ حال موارد بالا برای دسته‌بندی کامل کمپرسورها بازهم کافی نیستند. به‌طورمعمول و کلی کاربردی‌ترین دسته‌بندی برای کمپرسور، به نحوه کار آن‌ها برمی‌گردد. ازاین‌رو برای افزایش فشار یک سیال می‌توان از دو روش استفاده کرد: کاهش حجم و یا بالا بردن سرعت. کمپرسورهایی که از روش اول استفاده می‌کنند را کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت (Positive displacement) می‌نامند و کمپرسورهایی که سرعت سیال را افزایش می‌دهند را کمپرسورهای دینامیک (Dynamic) می‌گویند. ازاین ‌جهت در انتخاب کمپرسورها باید با توجه به نیاز خود در دسته‌بندی‌های مختلف به دنبال آن گشت تا بهترین نوع را برای رفع نیاز خود پیدا کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha