• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99022920591
  • خبرنگار : 71457

کشته شدن یک غیرنظامی دیگر در حسکه به دست ترکیه/ آنکارا به دنبال ایجاد دیوار حائل در راس العین

کشته شدن یک غیرنظامی دیگر در حسکه به دست ترکیه/ آنکارا به دنبال ایجاد دیوار حائل در راس العین
حسکه

بعد از گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک تن دیگر به ضرب گلوله نیروهای ترکیه‌ای و نیروهای مورد حمایت این کشور در منطقه راس العین در حومه شمال غربی حسکه، یک غیرنظامی دیگر نیز به ضرب گلوله نیروهای ترکیه‌ای در روستای دیر غصن در حومه حسکه جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی در حسکه اعلام کردند که نیروهای ترکیه‌ای عصر یکشنبه به سمت کشاورزان در هنگام فعالیتشان در مزارعشان در روستای دیر غصن در حومه حسکه در نزدیکی مرزهای ترکیه تیراندازی کردند که به کشته شدن یکی از کشاورزان انجامید.

دو روز قبل نیز نیروهای ترکیه‌ای عامدانه به یک خودروی غیرنظامی در نزدیکی ایست نیروهایشان در منطقه قشقه در جنوب غرب شهر راس العین تیراندازی کردند که به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک تن دیگر انجامید.

از سوی دیگر، نیروهای ترکیه‌ای یکشنبه شب کاروانی از کامیون‌های حامل مواد لجستیک را برای تقویت مراکز و ایست‌ها و ایجاد دیوار حائل وارد حومه شهر راس العین در شمال غرب حسکه کردند.

منابع گفتند که نیروهای ترکیه‌ای ده‌ها کامیون حامل بلوک‌های بتونی و مواد لجستیک مختلف را از طریق روستای السکریه وارد حومه شرقی راس العین در نزدیکی مرزهای ترکیه کردند.

منابع تصریح کردند که کامیون‌ها به سمت روستای باب الفرج در نزدیکی مرزهای ترکیه رفته و پیش‌بینی می‌شود که از محموله‌های این کامیون‌ها برای ایجاد دیوار حائل در این منطقه استفاده شود.

نظام ترکیه در آوریل سال میلادی گذشته، دیوار سیمانی را در طول صدها کیلومتر در اطراف شهر عفرین در حومه شمالی حلب ایجاد کرد تا آن منطقه را از محیط جغرافیایی آن به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه جدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha