• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99023122676
  • خبرنگار : 71593

کومی درباره ارتباط فلن با روسیه به اوباما هشدار داده بود

کومی درباره ارتباط فلن با روسیه به اوباما هشدار داده بود
جیمز کومی

طبق یادداشتی که به تازگی از وضعیت محرمانه خارج شده، مدیر سابق اف بی آی به باراک اوباما هشدار داده بود که ممکن است "مایکل فلن" اطلاعاتی را در اختیار روسیه قرار داده باشد.

به گزارش ایسنا، این یادداشت که از سوی سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نوشته شده، به نشستی در کاخ سفید اشاره دارد که باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا طی آن با مقامات ارشد خود درباره خطرات احتمالی‌ای که ممکن است از سوی مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با آن روبه رو شوند، گفتگو کرده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، رایس در این یادداشت که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، نوشته است: جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی اظهار کرد، از دیدگاه امنیت ملی، نگرانی هایی درباره ارتباط مکرر مایکل فلن (که قرار بود مشاور امنیت ملی آمریکا شود) با سفیر روسیه دارد.

رایس در ادامه نوشت: کومی گفت، از آن جا که این مساله به ارائه اطلاعات حساس مرتبط است، می‌تواند محل نگرانی باشد. اوباما از کومی پرسید که آیا شورای امنتی ملی نباید اطلاعات حساس درباره روسیه را به فلن گزارش دهند؟

پاسخ کومی این بود که "احتمالا همینطور است" و افزود، مدرکی حاکی از ارائه اطلاعات محرمانه به سفیر روسیه توسط فلن وجود ندارد اما "میزان ارتباط آن ها غیرمعمول است".

طبق این یادداشت، اوباما اظهارات خود در این باره را با تاکید بر تعهدش به حصول اطمینان از رسیدگی به همه مسائل از سوی جوامع اطلاعاتی و اعمال قانون بر مبنای قوانین آغاز کرد.

در این یادداشت آمده، کومی تاکید کرد که رسیدگی به این مساله را طبق قانون پیش می‌برد.

بنا بر یادداشت رایس، اوباما سپس از کومی خواست که اگر طی هفته‌های پیش رو تغییراتی ایجاد شد که روند ارائه اطلاعات تیم اوباما به تیم دولت بعد باید طبق آن تغییر می‌کرد، به او اطلاع دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha