• جمعه / ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99030200975
  • خبرنگار : 71049

با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹

برهانی: سخنرانی رهبری در روز قدس نشان‌دهنده میزان اهمیت فلسطین و قدس است

برهانی: سخنرانی رهبری در روز قدس نشان‌دهنده میزان اهمیت فلسطین و قدس است

یک کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس اظهار کرد: اینکه مقام رهبری خودشان در این روز سخنرانی کردند نشان‌دهنده اهمیت مساله فلسطین و قدس برای ایشان است.

هادی برهانی در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: محتوای سخنان ایشان یادآور شناختی است که از شخصیت ایشان در جوانی، دوره مبارزاتی و دوران ریاست جمهوری داریم که در تمام این دوران در رابطه با موضوع فلسطین فعال بودند.
 

وی گفت: ایشان راهی را برای آزادی قدس مطرح کردند که چند عنصر دارد؛ اول اینکه قدس و مساله فلسطین در جهان اسلام اولویت دارد. دوم وحدت و همبستگی در این مسیر شرط است. باید از همه ظرفیت ها یک پارچه استفاده شود و یک هم افزایی برای شکست اسرائیل ایجاد شود و سوم دوری از تفرقه و درگیری در جبهه مقاومت و مبارزان است. ایشان اغلب مبارزان در راه آزادی قدس را در کشورهای اسلامی و سراسر جهان مورد ستایش و احترام قرار می دهند اما الگویی که در راه مقاومت درست می دانند حزب الله است و بد نیست تحلیلگران و کارشناسان درباره علت و چرایی این مساله به طور دقیق تحقیق و بررسی کننند.

برهانی درباره پیگیری این مساله در سازمان های بین المللی خاطرنشان کرد: اینکه مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در مراجع بین المللی مغفول مانده یا جنایات درباره زنان و کودکان در سرزمین های اشغالی نادیده گرفته می‌شود به خاطر ضعف تخصصی و بین المللی کشورهای اسلامی منطقه در این سازمان ها در حمایت از مردم فلسطین، است.
وی گفت: اسرائیل در زمینه نقض حقوق کودکان و زنان جرم های سنگینی داشته است و پرونده سنگینی نیز دارد. به علاوه کشورهای غربی که ادعای دفاع از حقوق کودکان و زنان دارند نیز در این رابطه تحت فشار سیاسی لابی صهیونیست سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha