• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99031308305
  • خبرنگار : 71588

تاکید سفرای فرانسه و آلمان بر غیرقانونی بودن الحاق کرانه باختری

تاکید سفرای فرانسه و آلمان بر غیرقانونی بودن الحاق کرانه باختری

سفیران فرانسه و آلمان در سازمان ملل اعلام کردند، تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، "غیرقانونی" است و همه باید به قطعنامه‌های شورای امنیت احترام بگذارند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، نیکولاس دو ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد و کریستف هوسجن، سفیر آلمان در این سازمان در جریان نشست مطبوعاتی مشترک خود از طریق ویدئو کنفرانس، جدول کار شورای امنیت در ماه‌های ژوئن به ریاست پاریس و ژوئیه به ریاست برلین را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر آلمان در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری از ابتدای ماه ژوئیه و موضع شورای امنیت و آلمان نسبت به این طرح، خاطرنشان کرد: موضع برلین کاملا واضح است. ما همچنان به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند هستیم و هرگونه تغییری در مرزها باید از طریق توافق میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان انجام شود. درخصوص موضوع مرزها باید گفت که قطعنامه‌های شورای امنیت همواره پابرجا و کارآمد است و آلمان به قطعنامه‌های بین‌المللی و توافق‌های امضا شده میان دو طرف پایبند است.

سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز تصریح کرد: باید اعضای سازمان ملل به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشند. در بند ۲۵ منشور شورای امنیت قید شده است که هر کشور عضو باید به تصمیمات این شورا احترام بگذارد و آنها را اجرا کند، چرا که این شورا یک نهاد اجرایی است که با مسائل صلح و امنیت بین‌المللی تعامل دارد، به بررسی آن می‌پردازد و سپس تصمیماتی را برای اجرای آنها اتخاذ می‌کند. ما امیدواریم که تمامی اعضای شورا بر سر احترام گذاشتن به تصمیمات به اتفاق‌نظر برسند و برای اجرای آنها با هم همکاری کنند و این امر، به معنای احترام گذاشتن به منشور است.

نیکولاس دو ریویر همچنین عنوان داشت: ما تمام توان خود را برای احترام به تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت به کار خواهیم گرفت. در تاریخ ۲۴ ژوئن مسأله خاورمیانه، از جمله مسأله فلسطین مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تکرار می‌کنیم که امیدواریم شورای امنیت بر لزوم رعایت تصمیمات خود و احترام به حقوق بین‌الملل تاکید کند و سعی خواهیم کرد در صورتی که لازم دیدیم اقدامی اتخاذ کنیم اما در حال حاضر دلایلی برای خوش‌بینی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha