• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032818020
  • خبرنگار : 71516

درخواست دولت عراق از دستگاه‌های امنیتی جهت پیگرد عاملان حمله به منطقه سبز بغداد

درخواست دولت عراق از دستگاه‌های امنیتی جهت پیگرد عاملان حمله به منطقه سبز بغداد

شورای امنیت ملی عراق از دستگاه‌های امنیتی خواست کسانی را که منطقه سبز بغداد را با موشک هدف قرار می‌دهند تحت پیگرد قرار دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، در بیانیه دولت عراق آمده است: شورای امنیت ملی عراق نشستی را با ریاست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر برای بررسی وضعیت عمومی و تحولات امنیتی و بررسی حملات موشکی مکرر به منطقه سبز و فرودگاه بین المللی بغداد برگزار کرد. در این نشست این شورا این حملات را که امنیت ملی و منافع کشور را تهدید می‌کند و به جایگاه بین المللی عراق لطمه می‌زند، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این شورا از دستگاه‌های امنیتی خواست تلاش اطلاعاتی خود را افزایش داده و تدابیر لازم را برای پیگرد و محاکمه عاملان این حملات و کسانی که فرودگاه‌ها، پادگان‌ها، مقرهای دولتی و هیئت‌های خارجی را هدف قرار می‌دهند و اتخاذ اقدامات ویژه برای ممانعت از تکرار این تجاوزات اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل کمیته‌هایی برای شناسایی عاملان شلیک موشک‌ها به مکان‌های مختلف بغداد خبر داد.

در همین راستا، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق خاطرنشان کرد، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دستور تشکیل کمیته‌هایی برای تحت پیگرد قرار دادن عاملان شلیک موشک و تحویل آنها به دستگاه قضایی را داده است.

الخفاجی همچنین تصریح کرد که عملیات مشترک عراق با هماهنگی سایر سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی  به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: شلیک موشک اقداماتی فردی است و دیدگاه کشور را درباره اجرای قانون و اعمال حاکمیت منعکس نمی‌کند.

الخفاجی همچنین اظهار کرد: دولت و عملیات مشترک سعی می‌کنند که اجازه ندهند چنین نقض قوانینی شکل بگیرد و از اقتدار کشور حفاظت می‌کنند.

پیشتر تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از شلیک سه موشک از نوع کاتیوشا در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.

منطقه سبز (الخضرا) بغداد که مقرهای دولت، پارلمان و تعدادی از سفارت‌های خارجی از جمله سفارت آمریکا در آنجا هستند، همواره شاهد حملات موشکی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha