• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99040100407
  • خبرنگار : 71415

اولین انتخابات پساکرونا در اروپا؛

صربها برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند

صربها برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند

مردم صربستان امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی کشورشان که اولین انتخابات ملی در اروپا از زمان اجرای محدودیتهای مربوط به مقابله با شیوع کرونا به حساب می‌آید، به پای صندوق های رای رفتند؛ پیش بینی شده که در این انتخابات محافظه‌کاران بتوانند به راحتی به اکثریت دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های صربستان حوزه‌های رای‌گیری این کشور را به جهت سلامت ۵.۵ میلیون رای دهنده واجد شرایط و رعایت بهداشت به ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست مجهز کرده‌اند. انتظار می‌رود بسیاری از رای دهنده‌ها به جهت نگرانی از امکان ابتلا به بیماری کرونا از شرکت در انتخابات صرف‌نظر کنند.

از سوی دیگر کمپین تحریم انتخابات که از سوی برخی احزاب مخالف به راه افتاده هم می‌تواند بر میزان شرکت در این انتخابات تاثیر بگذارد. آنها گفته‌اند که این انتخابات به دلیل تسلط سفت و سخت الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان به رسانه‌ها، آزاد و عادلانه برگزار نمی‌شود.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان دادند که حزب محافظه کار ووچیچ موسوم به حزب مردم صربستان (SNS) در این انتخابات می‌تواند حدود ۵۰ درصد آرا را کسب کند. در مدت اخیر عملکرد خوب دولت صربستان در زمینه مقابله با شیوع کروناویروس باعث افزایش محبوبیت آن شد.

همچنین انتظار می رود حزب شریک با ووچیچ یعنی حزب سوسیالیست صربستان هم در این انتخابات با کسب حدود ۱۰ درصد آرا در جایگاه دوم قرار بگیرد و حزب مخالف راست میانه‌ متعلق به آلکساندر ساپیچ، شهردار شهر بلگراد در جایگاه سوم بایستد.

هر چند که خود ووچیچ برای رسیدن مجدد به ریاست جمهوری نامزد نشده اما احزاب مخالفی که این انتخابات را تحریم کرده‌اند او را متهم به استفاده از جایگاهش به عنوان رئیس جمهور برای تبلیغ حزبش کرده‌اند.

صربستان که ۷.۲ میلیون نفر جمعیت دارد تا کنون ابتلای ۱۲۸۰۳ تن به کروناویروس و مرگ ۲۶۰ تن در اثر این بیماری در این کشور را گزارش کرده است. صربستان جزو اولین کشورهای اروپایی بود که در تاریخ ۲۲ مه بازگشایی مرزهایش و برداشتن محدودیتهای مربوط به مقابله با کرونا را آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha