• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99040201331
  • خبرنگار : 71415

حزب حاکم صربستان با اختلاف زیاد پیروز انتخابات پارلمانی می‌شود

حزب حاکم صربستان با اختلاف زیاد پیروز انتخابات پارلمانی می‌شود

به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در صربستان، رئیس جمهوری این کشور در یک سخنرانی حزبش را پیروز این انتخابات خواند و بررسی شرکت‌های نظرسنجی نیز نشان می‌دهد این حزب راستگرا به پیروزی قاطعی دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، بر اساس این پیش‌بینی‌ها که اواخر یکشنبه بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی صربستان منتشر شدند، حزب حاکم متعلق به آلکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری این کشور حائز پیروزی قاطعی در این انتخابات که اولین انتخابات برگزار شده در اروپا از زمان شروع بحران شیوع کروناویروس به حساب می‌آید، شده است.

ووجیچ به عنوان رهبر این حزب موسوم به حزب ترقی‌خواه (SNS) در سخنرانی خود به مناسبت اعلام پیروزی‌اش عنوان کرد: من از مردم به خاطر این حمایت تاریخی قدردان هستم. ما یک رای اعتماد بزرگ کسب کردیم که در عین حال ما را ملزم به بهتر کردن عملکردمان می‌کند.

شرکت‌های نظرسنجی ایپسوس (Ipsos) و سسید (CeSID) در مطالعه‌ای که از طریق نمونه‌گیری از حوزه‌های رای‌گیری صورت دادند، اعلام داشتند که حزب ترقی‌خواه قاطعانه با ۶۳.۴ درصد آرا در انتخابات پیشتاز است و هم‌پیمانش در دولت ائتلافی موسوم به حزب سوسیالیست با کسب ۱۰.۳ درصد رای در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین این بررسی نشان داد که حزب مخالف راست میانه‌رو موسوم به حزب ائتلاف میهن‌پرستی صربستان هم با ۳.۹ درصد رای جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

در صربستان، نظرسنجی از رای‌دهندگان به هنگام خروج از حوزه رای‌گیری ممنوع است.

بالغ بر ۶.۵ میلیون تن واجد شرایط شرکت در انتخابات اخیر صربستان برای تعیین تکلیف ۲۵۰ کرسی پارلمان این کشور بوده‌اند. گزارش شد که میزان شرکت رای‌دهندگان در این انتخابات نسبت به انتخابات در سال‌های قبل کمتر بوده که از جمله دلایل آن نگرانی از بابت شیوع ویروس کووید-۱۹ بوده است. شرکت‌های نظرسنجی میزان شرکت رای‌دهندگان در انتخابات را معادل ۴۸ درصد ذکر کردند در حالی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ این میزان ۵۶.۷ درصد بود.

برخی گروه‌های اپوزیسیون نیز این انتخابات را تحریم کردند. آن‌ها شرایط برگزاری این انتخابات را عادلانه ندانسته و در عین حال برگزاری آن را خطری برای سلامت عمومی خواندند. این انتخابات در اصل برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده بود اما به خاطر شرایط مربوط به شیوع کرونا به تاخیر افتاد.

انتخابات روز یکشنبه صربستان همراه با رعایت تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست در حوزه‌های رای‌گیری برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha