• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99040100587
  • خبرنگار : 71129

اوگاندایی‌ها برای حذف نام استعمارگران از معابر کشورشان تلاش می‌کنند

اوگاندایی‌ها برای حذف نام استعمارگران از معابر کشورشان تلاش می‌کنند

هزاران تن از مردم اوگاندا طوماری را برای حذف اسامی اشخاص انگلیسی از روی خیابان‌های این کشور آفریقایی امضا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، این درخواست پس از کشته شدن جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست و اعتراضات بعد از آن مطرح شده است.

اسامی خیابان‌ها و مسیرها در کامپالا، پایتخت اوگاندا از اسامی اشخاص مرتبط با استعمارگری بریتانیا گرفته شده است اما حالا هزاران تن از مردم این کشور آفریقایی به دنبال این هستند که این اسامی حذف شود و دولت اسامی دیگری را جایگزین کند.

نهم ژوئن، روز قهرمانان ملی اوگاندا گروهی از مردم طوماری را برای استعمارزدایی اسامی خیابان‌ها در کامپالا و جاهای نقاط این کشور ایجاد کرده و از آن زمان هزاران تن این طومار را امضا کردند.

یک وکیل و مولف کتابی درباره چالش‌های استقلال اوگاندا که این طومار را به جریان انداخته است، گفت: مردم درباره این مساله احساس شور و اشتیاق دارند. بیش از یک سال است که کمپینی برای تغییر این اسامی ایجاد شده است. ما سربازان زیادی داریم که در جریان استقلال اوگاندا از استعمار بریتانیا در ۱۹۶۲ کشته شدند. چرا ما باید اسامی استعمارگران را بر روی معابر و خیابان‌های خود بگذاریم.

وی افزود: آن دسته از افرادی که می‌گویند اسامی این افراد باید حفظ شود چون بخشی از تاریخ اوگاندا هستند، واقعا نمی‌دانند این افراد چه کاری انجام دادند. اگر در موضوع عمیق شوید و از مردم از جمله رهبران کشور بپرسید، آنچه که آن‌ها درباره افراد خاص به یاد می‌آورند، شما را شگفت‌زده می‌کند چون بسیاری از مردم درباره این‌ها چیزی نمی‌دانند چون آن‌ها درباره کارهایی که این افراد انجام دادند، خوشحال نیستند.

این وکیل ادامه داد: مرگ فلوید و رویدادهای بعد از آن در آمریکا نماد یک مساله بزرگتر است که بر جهان تاثیر می‌گذارد. این مساله درباره پایان یک فرهنگ است که پیروزی استعمار، اشغالگری، کنترل و اطاعت را شکوهمند می‌سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha