• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99041007697
  • خبرنگار : 71496

ادامه اعتراضات علیه کردها در شمال سوریه با درخواست برای بازپس گیری نهادهای دولتی

ادامه اعتراضات علیه کردها در شمال سوریه با درخواست برای بازپس گیری نهادهای دولتی

مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در شمال و شرق سوریه شاهد افزایش اعتراضات و تظاهرات علیه این نیروها و درخواست بهبود شرایط معیشتی بودند، همزمان کارمندان دولتی با تحصن‌هایی فعالیت دوباره نهادهای دولتی را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، اعتراضات، تظاهرات و تحصن‌ها علیه نیروهای قسد در مناطق تحت کنترل آنها در اعتراض به وخامت شرایط معیشتی شدت یافتند و ساکنان این مناطق آزادی افراد بازداشت‌ شده و ازسرگیری فعالیت‌های نهادهای دولتی که نیروهای قسد اول این هفته کنترل آنها را به دست گرفتند، خواستار شدند.

شهرک غرانیج در حومه شرقی دیرالزور شاهد تظاهراتی علیه نیروهای قسد در اعتراض به اقدامات شوراهای شهری و نظامی دیرالزور و درخواست بهبود شرایط معیشتی و ازادی غیرنظامیان بازداشت شده در گذشته بود.

هفته گذشته نیز تظاهرات مشابهی در شهرک‌های ابوحمام و الکشکیه در حومه‌های دیرالزور برای بهبود شرایط اقتصادی، توقف سرقت نفت و منابع منطقه و مبارزه با فسااد مسؤولان منطقه برگزار شد.

معلمان دو شهرک‌ یاد شده با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از مسؤولان دولت خودمختار کردها خواستند حقوق آنها را پرداخت کرده و شرایط معیشتی و شرایط کار نانوایی‌ها را بهبود دهند و خیابان‌ها را آسفالت کنند.

عشایر عرب دیرالزور نیروهای قسد را متهم می‌کنند کنترل منطقه را به دست گرفته‌اند و توجهی به شرایط خدماتی و امنیتی آن با توجه به فعالیت گسترده گروهک‌های داعشی در این مناطق ندارند.

شهرک تل حمیس در حومه قامشلی در استان حسکه نیز شاهد تظاهرات جمعی از زنان این شهرک و درخواست آنها برای برقراری دوباره برق منطقه بود. به گفته ساکنان این شهرک، کانتون کردها به دلیل عدم همکاری آنها با آمریکایی‌ها و مقابله با گشت‌های آن، برق شهرک را قطع کرده است.

کارگران شرکت برق حسکه و مدیریت کل غلات سوریه در این استان برای دومین روز پیاپی در مقابل دفتر موسسه‌شان که به کنترل نیروهای قسد درآمده تحصن کرده و خروج نظامیان قسد از آنجا را خواستار شدند.

به گفته برخی منابع میدانی، هدف قسد از کنترل بر ساختمان‌های این دو شرکت تبدیل آنها به پایگاه‌های نظامی جدیدی برای آمریکایی‌ها در منطقه المرور برای تقویت شرایط امنیتی و ممانعت از بروز نافرمانی جدیدی از سوی داعشی‌های محبوس همزمان با فراهم کردن محلی برای فرود بالگردها در منطقه واقع در مقابل زندان مرکزی حسکه با بیش از ۵۰۰۰ زندانی داعشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha