• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99041511139
  • خبرنگار : 71505

چرا حکم ماده ۱۰۰ برای کلینیک سینای مهر اجرا نشده است؟

چرا حکم ماده ۱۰۰ برای کلینیک سینای مهر اجرا نشده است؟

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای کلینیک سینا مهر شمیران از شهردار منطقه برای عدم اجرای حکم طرح پرسش کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی حادثه کلینیک سینا مهر شمیران گفت: من از شهرداری تهران دو سوال مشخص دارم یکی آنکه ملک کاربری مسکونی داشته و بر مبنای آن فرم تخلف ماده ۱۰۰ تهیه و حکم قطعی آن نیز صادر شده ولی این حکم اجرا نشده است. دلیل عدم اجرای حکم چیست؟

وی افزود: چرا اخطارهای داده شده پیگیری نشده است. این دو سوال از شهرداری مطرح است که چرا پیگیری نکرده تا حکم قلع و قمع بگیرد؟ چرا احکام ماده ۱۰۰ را اجرا نکرده است؟

در ادامه امینی - نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران - ضمن قدردانی از سازمان آتش نشانی گفت: از اقدام شجاعانه جوان اهل خوزستان و رامهرمز که بی‌مهابا خود را به آتش زد و جان تعدادی از هموطنان را نجات داد، باید قدردانی شود. در زمانه‌ای که تصور می‌شود چنین از خودگذشتگی‌هایی تنها باید در کتاب‌ها خوانده شود قطعا انجام چنین اقداماتی قابل تقدیر است. لذا بهتر است در جلسه هفته آینده از این جوان قدردانی شود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه و در جریان بررسی این حادثه نماینده وزارت کار در تشریح جزئیات این حادثه گفت: آنچه که در چنین حوادثی رخ می‌دهد یک زنگ خطر و تجربه برای همه ما در دستگاه‌های مختلف است. نگاه ما به ایمنی، سلامت و حفظ جان مردم و کارگران باید نگاهی همه جانبه باشد.

وی ادامه داد: اقدامات همه دستگاه‌ها هنگام بروز حادثه به گونه‌ای است که تمام توان خود را می‌گذارند اما به دلیل نقض دستورالعمل‌ها زنجیره اقدامات کامل نمی‌شود.

نماینده وزارت کار تاکید کرد: علت ۸۸ درصد حوادث اقدام ناایمن افراد و ۱۰ درصد شرایط ناایمن است. لذا تلاش ما ارتقای کارگران و کارفرمایان از طریق آموزش است. بی‌تردید برای علت وقوع حوادث می‌توان زنجیره‌ای از علت‌ها را معرفی کرد و تنها یک علت موجب بروز حادثه نیست. پس در بررسی حوادث نیز باید زنجیره علت‌ها مورد بررسی قرار گیرد. اگر دستگاه‌هایی وظیفه دارند باید هر یک در مرتفع کردن این علت‌ها بکوشند تا از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کارفرما بر اساس قانون مکلف است قبل از بهره‌برداری نقشه‌های ساختمانی را به اطلاع وزارت کار برای بررسی برساند. بخشی از نهادهای دولتی همانند وزارت ارشاد، وزارت جهاد کشاورزی و ... این استعلام‌ها را از وزارت کار دریافت می‌کنند و مکاتبات رسمی دارند. لذا ما نیز پس از بررسی موارد ایمنی بلامانع بودن فعالیت کارفرما را اعلام می‌کنیم که گاهی در همین بررسی‌ها به سختگیری موارد ایمنی متهم می‌شویم.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و محدودیت‌ها باید به سمت خودبازرسی با استقرار کارشناسان فنی و ایمنی در درون کارگاه‌ها حرکت کنیم و از ظرفیت کارشناسان در این مسیر بهره بگیریم.

این کارشناس وزارت کار با اشاره به اینکه کلینیک سینا مهر شمیران جزو کارگاه‌های پرخطر به حساب نمی‌آید و دستگاهی نیز این ساختمان را به عنوان ساختمان پرخطر اعلام نکرده است و گفت: اگر گزارشی در این خصوص به ما ارسال می‌شد بلافاصله نسبت به رفع خطر اقدام می‌کردیم و اگر امکانپذیر نبود نسبت به اعلام به مراجع قضایی اقدام می‌کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۳۶

دلیلش دریافت رشوه توسط ضابطین شهرداریست بلاشک