• جمعه / ۲۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99042014841
  • خبرنگار : 71415

لاوروف: ریسک تقابل هسته‌ای جهانی افزایش یافته است

لاوروف: ریسک تقابل هسته‌ای جهانی افزایش یافته است

وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه خطاب به نشست مجازی مربوط به مجمع بین‌المللی پیریماکوف ریدینگز اظهار کرد: کشورش به حفظ معاهده استارت جدید علاقمند است اما در صورتیکه این معاهده تمدید نشود امنیت خودش را تضمین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این نشست مجازی با موضوع "روسیه و جهان بعد از کووید 19" عنوان کرد: ما می‌دانیم و مطمئن هستیم که می‌توانیم حتی اگر هیچ معاهده‌ای وجود نداشته باشد امنیت بلندمدت خودمان را تضمین کنیم.

او تصریح کرد: هنوز خیلی زود است که درباره گام‌های روسیه در صورتیکه موجودیت معاهده استارت جدید متوقف شود بحث کنیم.

او تاکید کرد: ما برای هر نوع گروه وقایع آماده هستیم و این درست است و چنانچه این معاهده تمدید نشود گزینه‌های زیادی وجود دارند. من می‌توانم به شما اطمینان دهم که هدف کلی ما ادامه گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا و همچنین گفت‌وگو در خصوص تدابیر کنترل تسلیحاتی جدید با در نظر گیری همه فاکتورهای تاثیرگذار بر ثبات استراتژیک است.

این وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو واشنگتن را برای تمدید این معاهده متقاعد نخواهد کرد.

وی افزود: اگر آنها با قطعیت چنین تمدیدی را منتفی بدانند ما برای متقاعد کردن آنها تلاش نخواهیم کرد. به همان اندازه‌ای که آمریکایی‌ها نیاز به تمدید این معاهده دارند ما هم نیاز داریم. هم اکنون آنها درخواست‌های ما برای تمدید این معاهده برای پنچ یا چند سال دیگر بدون قید و شرط را همچون نوعی بازی می‌بینند.

همچنین به نوشته اسپوتنیک، لاوروف گفت: مسکو به هر گونه تقابل احتمالی در نشست بعدی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان خواهد داد.

او عنوان کرد: ریسک یک تقابل هسته‌ای جهانی به شکل چشم گیری افزایش یافته است. امنیت جهانی به خاطر آنکه واشنگتن به برچیدن نظام کنترل تسلیحات جهانی اقدام می‌کند وخیم‌تر شده است.

او توضیح داد: من قبول می‌کنم که ریسک‌های هسته‌ای اخیرا به شکل چشم گیری افزایش یافته‌اند و وضعیت امنیتی، ثبات راهبردی بین‌المللی علنا در حال بدتر شدن هستند. این دلایل همچنین برای همه آشکار هستند. آمریکا می‌خواهد سلطه جهانی خود را حفظ کند و به کسب پیروزی در آنچه که آنها رقابت قدرت‌های بزرگ می‌خوانند بپردازد.

وزیر خارجه روسیه درباره جنگ تجاری چین و آمریکا نیز اظهار نظر کرده و گفت که روسیه هیچ نفعی در این تقابل نمی‌بیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۷:۱۰

اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا" اقای سرگئی لاوروف و خانم ها موگرینی و مرکل به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد. معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود. معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست. تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران) وحشت دارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۷:۱۱

یک نکته بسیار مهم که رسانه ها به ان نمی پردازند و از روی ان می گذرند این است که ترامپ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد . چرا ترامپ این موضوع را در رسانه ها اعلام کرد. ایا این صحبت ترامپ به فریبکاریها و بی صداقتی دولتها نسبت به مردمشان اشاره نمی کند. و ایا این موضوع نشان نمی دهد که کشور امریکا و سایر به اصطلاح ابرقدرتها مثل اتحادیه اروپا و کشور روسیه یک نقطه ضعف بزرگ دارند و به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفته اند.و همچنین ایا این صحبت ترامپ نشان نمی دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد و امریکا دیگر قادر به تمکین خواسته همه کشورها نیست.