• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99043022135
  • خبرنگار : 71496

گزارش هیات مبارزه با فساد تونس درباره اتهامات نخست وزیر مستعفی

گزارش هیات مبارزه با فساد تونس درباره اتهامات نخست وزیر مستعفی

هیات مبارزه با فساد تونس گزارشی از اتهام‌های نخست وزیر این کشور شامل تعارض منافع، فساد مالی و اداری و فرار مالیاتی در قراردادهای دولت با شرکت‌هایی که مالک بخشی از سهام آنهاست، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این هیات اعلام کرد، گزارش دوم خود همراه با مجموعه‌ای از اسناد و تاییدیه‌های مربوط به پرونده اتهامات الیاس الفخفاخ، نخست وزیر تونس را به نماینده کشور در بخش اقتصادی و پولی دستگاه قضایی ارائه کرد.

این هیات گزارش داد، با توجه به وجود شواهدی جدی، قوی و روشن از نقض قوانین و انجام اقداماتی که می‌توانند در چارچوب فساد قرار بگیرند، خواستار صدور دستورات قضایی برای ممنوع السفر شدن و بلوکه دارایی‌های برخی از مظنونان این پرونده شده است.

هیات ملی مبارزه با فساد تونس از دادستان کل خواست دستوراتی در خصوص ممنوعیت سفر و بلوکه دارایی‌های مشکوک در پرونده تعارض منافع نخست وزیر مستعفی صادر کند.

مشخص نیست که آیا این هیات درخواست کرده این دستورات شامل حال الفخفاخ باشد یا نه، همچنین تعداد مظنونان و هویت آنها امشخص نشده است.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس روز پنج شنبه با اعلام قبول استعفای الفخفاخ از نخست وزیری گفت: رایزنی‌ها برای مکلف کردن فرد جدیدی برای تشکیل کابینه را آغاز شدند.

رسانه‌های تونس فاش کردند، قیس سعید در نشست روز جمعه خود با راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس، نور الدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کار تونس و الفخفاخ رسما از او خواست استعفا دهد.

حافظ الیحمدی، عضو دفتر سیاسی حزب جریان دموکراتیک تونس تاکید کرد: قیس سعید از الفخفاخ خواست اختیارات خود را به یکی از وزرایش واگذار کند.

رئیس جمهور تونس در حالی چنین درخواستی از فخفاخ داشت که چندین حزب از جمله جریان دموکراتیک و جنبش مردمی نیز پس از انتشار گزارش‌های دو کارشناس دولتی در خصوص اتهامات تضاد منافع، از او چنین درخواستی داشتند.

برخی کارشناسان تاکید کردند: در این دو گزارش الفخفاخ محکوم شده و بر تعارض منافع در قراردادهایی که شرکت‌های او با دولت به امضا رسانده‌اند، تاکید شد.

برخی منابع حزبی تاکید کردند، الفخفاخ در جلسه روز شنبه خود با روسای احزاب دولت، اصل واگذاری اختیارات خود را نپذیرفت.

احزاب سیاسی و جمعیت‌های مختلف تونس در بیانیه‌ای از الفخفاخ خواستند اختیارات خود را به واگذار کند تا برای دفاع از خود در برابر دستگاه قضایی فرصت یابد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha