• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99050100703
  • خبرنگار : 71606

کمبود تخت بیمارستانی‌ در ماداگاسکار با افزایش مبتلایان کرونا 

کمبود تخت بیمارستانی‌ در ماداگاسکار با افزایش مبتلایان کرونا 

مقامات بهداشتی آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار اعلام کرده‌اند به رغم توزیع نوشیدنی گیاهی توسط رییس جمهور این کشور برای مقابله با کرونا میان مردم، بیمارستان‌های این شهر با افزایش سریع مبتلایان به کووید-۱۹ مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، آندری راژولینا، رییس جمهوری ماداگاسکار دمنوش گیاهی درمنه را که خواص ضد مالاریایی آن تایید شده به عنوان داروی خانگی بیماری کووید-۱۹ معرفی و در کشور توزیع کرده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدارهایی مبنی بر عدم وجود مطالعات علمی در مورد تاثیر این نوشیدنی صادر و اعلام کرده تاثیرات و عوارض این دمنوش مشخص نیست.

در همین حال مقامات بهداشتی آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار اعلام کرده‌اند با افزایش سریع مبتلایان به کرونا بیمارستان‌های این شهر با تکمیل ظرفیت تخت‌های خود مواجه شده‌اند و از این رو تنها موارد حاد کرونا پذیرش می‌شوند.

تا به امروز ماداگاسکار، کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند ۷۵۴۸ مبتلا به کرونا داشته است که از این میان فقط ۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در مجموع شمار مبتلایان جهانی کرونا طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است اما نگرانی از این بابت در کشوری که طبق اعلام بانک جهانی، سه چهارم از جمعیت آن روزانه با کمتر از ۱.۹۰ دلار زندگی می‌کنند، افزایش یافته است.

وزارت بهداشت ماداگاسکار روز دوشنبه در نامه‌ای خواستار "پشتیبانی فوری" سازمان‌های توسعه‌ای در "مبارزه" این کشور با کرونا شد.

این وزارتخانه با اشاره به رشد سریع مبتلایان کرونای ماداگاسکار در هفته‌های اخیر درخواست تامین کپسول‌های اکسیژن، ۲۲۷ دستگاه ونتیلاتور، ۲.۳ میلیون ماسک، ۶۹۷ هزار جفت دستکش و ۵۳۳ هزار و ۲۰۰ و لباس فرم پزشکی را برای این کشور داده است. 

مقامات دولتی ماداگاسکار اعلام کرده‌اند به خوبی از کمبودهای این کشور در مقابله با کرونا مطلع بوده و در تلاش برای بهترین راهکارهای تامین منابع هستند.

مقامات بهداشتی این کشور دو عامل را مقصر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر دانسته‌اند. اول آنکه افرادی که دمنوش‌ گیاهی مقابله با کرونا را مصرف می‌کنند دیگر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. این در حالی است که این دمنوش در بهترین حالت تنها دو یا سه هفته فرد را در برابر کرونا مصون می‌دارد. دوم افزایش ظرفیت تست‌گیری در این کشور منجر به شناسایی شمار بیشتری از مبتلایان شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشتی ماداگاسکار تاکید کرده‌اند افرادی که تست کرونایشان مثبت اعلام شده یا دمنوش گیاهی درمنه را مصرف نکرده یا آن‌ را به صورت پراکنده و بدون رعایت دوزهای تجویزی پزشک مصرف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha