• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99052922046
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

تبدیل شبکه شاد به سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS)

تبدیل شبکه شاد به سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS)

رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی گفت: شبکه اجتماعی شاد به یک سیستم آموزشی یادگیری تبدیل خواهد شد و یک سیستم مدیریت یادگیری (lms) در آن طراحی می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی باقر زاده در سفر به استان کرمان جهت بررسی آمادگی آغاز سال تحصیلی و در جلسه ویدیو کنفرانس اعضای شورای معاونان آموزش‌وپرورش و مدیران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان، گفت: در پروژه مهر میزان آمادگی مدارس از همه نظر ازجمله تعمیر، تجهیز، بهسازی، زیباسازی، ابلاغ معلمان، کلاس‌بندی و...باید سنجیده شود، اما امسال برای شروع سال تحصیلی جدید علاوه بر همه این آمادگی‌ها، یک آمادگی ویژه دیگر نیاز است و آن‌هم آمادگی برای کار در شرایط متغیر و بحران است.

وی افزود:  امسال به‌واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط متغیری در پیش داریم که باید آمادگی لازم برای هرگونه تغییر در وضعیت بحرانی داشته باشیم.

رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش بابیان این‌که وضعیت سفید به این معنی نیست که شرایط عادی است و هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند، گفت: حتی در وضعیت سفید هم نیاز به آمادگی لازم برای شرایط بحران داریم و در شرایط بحران هم نیازمند تصمیم‌گیری سریع، صریح و صحیح هستیم.

باقرزاده با اشاره به سه پیوستار برای آموزش و فرایند یاددهی-یادگیری گفت: در شرایط فعلی با وضعیت آموزش حضوری یا غیرحضوری مواجه هستیم که شامل معلم محوری یا دانش‌آموز محوری در کلاس مدرن با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات یا سنتی و بدون بهره‌مندی از فناوری اطلاعات است.

وی خاطرنشان کرد: هدف کانونی وزارت آموزش‌وپرورش آموزش در جریان است تعیین‌شده و این به معنای تعطیل نشدن آموزش در هر شرایطی است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، 8 برنامه و محور را در بحث آموزش مجازی مطلوب و مؤثر دانست و گفت: معلم، مسئول اصلی عرضه راهبردی و پایدار نگاه‌داشتن جریان یادگیری است.

باقر زاده با اشاره به نقش کاربردی خانواده‌ها در موفقیت آموزش مجازی، تصریح کرد: خانواده‌ها همکاران ما، همکارانی جدی، معلم یار و معلم دوم دانش آموزان هستند و امسال خانه، مدرسه اول است.

وی گفت: برنامه درسی منعطف است و مدیران و معلمان به‌تناسب نیاز دانش آموزان در خصوص برنامه کلاسی می‌توانند تصمیم‌گیری کنند، ضمن این‌که راهبرد تدریس بر عهده معلم است و معلم، مسئول اصلی نحوه جریان فرایند یاددهی – یادگیری است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش گفت: مدیریت‌ها و ادارات آموزش‌وپرورش در بحث آموزش مجازی نقش حامی و پشتیبان دارند و اختیار اصلی با مدرسه و معلم است، مدیران و کارشناسان حوزه ستادی فقط باید راه را برای این امر هموار کنند که معلمان و دانش آموزان به‌راحتی و با روش‌های متنوع و خلاقانه عبور کنند و به مقصد برسند، هر کاری که منجر به تمرکزگرایی شود مانع رشد معلمان و دانش آموزان می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، باقرزاده افزود: دانش‌آموز، محور است او باید تصمیم بگیرد، باید مهارت‌های یادگیری مستقل را بیاموزد و شبکه شاد یک وسیله و مسیر ارتباطی است نه هدف و نسخه جدید شاد هم متفاوت شده، سرویس‌های متعددی به آن اضافه‌شده و کمک به معلم برای حضوروغیاب، گزارش‌گیری، آزمون‌سازی، ذخیره محتوا در فضای اختصاصی و... از قابلیت‌های آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha