• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99060504793
  • خبرنگار : 30054

محصولات ژئوسنتتیک به صرفه برای صنعت کشاورزی و راه‌سازی

محصولات ژئوسنتتیک به صرفه برای صنعت کشاورزی و راه‌سازی

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صنایع مختلف از جمله صنعت کشاورزی در زمینه عایق‌سازی بستر استخرهای کشاوزی، هزینه بالای مواد اولیۀ این زیر ساخت‌ها، سنگین و ناکارآمد بودن آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فرنام بسپار، چالش دیگری که در صنایع راهسازی دیده می‌شود بحث مسطح سازی جاده‌ها و خطوط ریلی است، مواردی که گفته شد تنها بخشی از کاربرد محصولات ژئوسنتتیک است، چرا که کاربرد آن‌ها را می توان در صنایع دیگری از جمله ساخت بام سبز و سوزاندن زباله‌های بیمارستانی و بهداشتی و ..... مشاهده کرد.

ایجاد با ورود محصولات ژئوسنتتیک به این صنایع می‌توان گفت که تحولی بزرگ در بهبود کیفیت و امکانات این حوزه رخ داده است.

ورق ژئوممبران به کشاورزان و کارشناسان در طراحی و ساخت استخرهای کشاورزی کمک شایانی کرده است چرا که این محصولات در کنار هزینه پایینی که دارند به راحتی قابلیت استقرار دارند و در مقایسه با سایر محصولات از جمله بتن و ... طول عمر بیشتری دارند و توسط ورق ژئوکامپوزیت تقویت می‌شوند و چندین برابر مقاوم می‌شوند.

از طرفی ورق ژئوگرید از سری محصولات ژئوسنتتیک امکان زیرسازی و مسطح‌سازی جاده‌ها و خطوط ریلی را با هزینه به صرفه‌تر و سازه‌های سبک‌ترفرآهم کرده‌اند که می‌تواند کمک شایانی به صنعت ارائه کند.

راه‌اندازی بام سبز در منازل و فضاهای داخلی ساختمان‌ها به دلیل آن که نیازمند زیرسازی‌های مناسب به جهت کاشت درخت وگیاهان است یکی از موارد استفاده محصولات ژئوسنتتیک است، این محصولات به دلیل هزینه پایین و به صرفه بودن کاربرد بسیار بالایی برای راه‌اندازی این گونه فضاها دارد.

تکنولوژی لندفیل یکی دیگر از امکاناتی است که محصولات ژئوسنتتیک برای سوزاندن زباله‌ها فراهم کرده‌اند.با استفاده از این تکنولوژی فرآیند سوزاندن زباله‌ها خصوصا زباله‌های سازمانی بهداشتی و قابل کنترل شده است و این امکان را فرآهم آورده تا از رخ دادن بسیاری از آلودگی‌های زمینی و به طور کلی محیط زیستی جلوگیری شود.

به طور کلی می‌توان گفت که با ورود محصولات ژئوسنتتیک به صنایع مختلف تغییرات بسیار چشم‌گیری در زیرساخت‌ها رخ داد این تغییرات را می‌توان از جنبه‌های گوناگون از جمله کمک به محیط زیست، کاهش هزینه‌ها، کارایی بالاتر و .... مورد بررسی قرار داد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha