• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99061611360
  • خبرنگار : 71650

برای آموزش آنلاین، نظمی مقتدرانه و صمیمی برای کودک ایجاد کنید

برای آموزش آنلاین، نظمی مقتدرانه و صمیمی برای کودک ایجاد کنید

یک روانشناس به والدین توصیه کرد که در دوران آموزش آنلاین، نظم را به شکل کاملا مقتدرانه و صمیمی در خانه ایفا کنند و برای انجام این امر ابتدا خودشان به قوانین این نظم احترام بگذارند تا کودک نیز آن را رعایت کند.

مجید غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در زمان پاندمی کرونا ناچار هستیم سبک زندگی مناسب با شرایط را مبتنی بر دو مولفه حفظ سلامتی و حفظ نشاط انتخاب کنیم، اظهار کرد: مولفه‌ حفظ سلامتی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مولفه‌ حفظ نشاط به تعامل دوستانه‌ اعضا خانواده، بحث‌های خلاقانه میان اعضای خانواده، انجام بازی‌هایی میان والدین و کودکان، برقراری ارتباط تصویری با اقوام و... باز می‌گردد.


وی ادامه داد: برای دانش آموز، بهتر است محیط خانه کاملا آرام و ساکت باشد و در صورت امکان اتاقی جداگانه برای آموزش کودک در نظر گرفته شود.


به گفته‌ این روانشناس، والدین می‌توانند همراه کودک خود، فرآیند آموزش مجازی را تجربه کنند چراکه این مدل از آموزش شروع یک تجربه‌ جدید است و تا زمان انطباق بچه‌ها با شرایط موجود، زمان می‌برد.


این مشاور خانواده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قرنطینه تعارضات زناشویی بعضا قدیمی را تشدید و حتی ممکن است برخی تعارضات جدیدی برای زن و شوهر ایجاد کرده باشد که توصیه می‌شود در صورت نیاز، والدین از زوج درمانی استفاده کنند تا این تعارضات فشار مضاعفی را بر کودک وارد نکند.


غفاری بر داشتن برنامه‌ای منظم برای جلوگیری از برهم خوردگی چرخه خواب کودکان و استفاده بیش از حد آنان از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: والدین نباید این تفکر را داشته باشند که به دلیل تغییر سبک زندگی کودک مجبورند به هر طریقی کودک را سرگرم کنند و به کودک اجازه دهند ساعات زیادی را در فضای مجازی بگذراند، چراکه علاوه بر خطر اعتیاد به فضای مجازی، درآینده امکان ایجاد مشکلاتی در حافظه و تمرکز کودک نیز وجود دارد.


این روانشناس در پاسخ به این که از منظر روان‌شناسی چگونه می‌توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در کودکان نهادینه کرد؟ گفت: در روانشناسی کودک، بهترین الگو برای بچه‌ها، هم‌سن‌وسالان آنها مشخص شده‌اند و با توجه به اینکه آموزش حضوری مدارس آغاز شده است، مراکز آموزشی می‌توانند در قالب طرحی مانند یاوران بهداشت این الگو را برای کودکان طراحی کنند.


این روانشناس ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش می‌تواند تولید محتوا انجام دهد و در قالب ویدئوهایی، رعایت پروتکل‌های مورد نیاز در مدارس را به دانش‌آموزان و والدین آموزش دهد.


به گفته‌ این متخصص مشاوره خانواده، اولویت همیشه باید تشویق رفتار درست کودک بجای تنبیه او باشد به طوری که با تشویق، کودکان را به سوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوق دهیم و اینگونه کودکان احساس حمایت اجتماعی و احترام دریافت می‌کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha