• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99061914407
  • خبرنگار : 71606

آتش‌سوزی در بزرگترین کمپ پناهندگان در یونان

آتش‌سوزی در بزرگترین کمپ پناهندگان در یونان

وقوع آتش‌سوزی گسترده در بزرگترین اردوگاه مهاجران یونان در جزیره لِسبوس اوایل امروز (چهارشنبه)، بیش از ۱۲ هزار پناهجوی فراری را بی‌خانمان کرد.

به گزارش ایسنا، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که آتش‌سوزی به دلیل شورش پناهجویان علیه محدودیت‌های کرونایی آغاز شده است.

به گفته آتش‌نشانان، بیشتر بخش‌های اردوگاه "موریا" تخریب شده است اما تاکنون تلفات مشخصی در آن وجود نداشته است، اگرچه تعدادی از افراد به خاطر قرار گرفتن در معرض دود ناشی از آتش‌سوزی دچار مشکلات تنفسی جزئی شده‌اند.

سخنگوی دولت یونان اظهار داشته که در سراسر جزیره وضعیت اضطراری اعلام خواهد شد و گزارش‌های آتش‌سوزی در دست بررسی است.

وی هشدار داد: مقامات با تلاش "عظیمی" برای پناه دادن به پناهجویانی که در اثر آتش‌سوزی بی‌خانمان شده‌اند و همچنین ردیابی و جداسازی ده‌ها مبتلا به کرونا در میان آن‌ها روبرو شده‌اند.

وی افزود ۳۵ مورد مثبت در میان این پناهجویان وجود دارد که باید به صورت جداگانه قرنطینه شوند تا از شیوع کرونا در میان مردم محلی جلوگیری شود.

طی این شورش صدها پناهجو قصد داشتند با پای پیاده به سمت شهر بندری "موتیلنه" فرار کنند اما راهشان توسط خودروهای پلیس مسدود شد و برخی دیگر از مهاجران نیز در تپه‌های اطراف اردوگاه‌ها پناه گرفته بودند.

گروه پشتیبانی پناهندگان اعلام کرد گزارشاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه بومیان یونان در این جزیره از رفتن پناهجویان فراری به روستای مجاور جلوگیری کرده‌اند.

دفاتر اداری، یک کلینیک داخل اردوگاه و هزاران چادر در موریا به دنبال وقوع این آتش‌سوزی آسیب دیدند. خانه‌های مردم نیز در موریا تحت تاثیر این آتش‌سوزی قرار گرفته است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، آتش‌سوزی پس از شورش پناهجویانی که قرار بود پس از مثبت شدن تست کرونا به همراه افراد در تماس نزدیک با آن‌ها در قرنطینه قرار گیرند، آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha