• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99062921424
  • خبرنگار : 71402

پامپئو: آمریکا به ائتلاف‌سازی علیه مادورو ادامه می‌دهد

پامپئو: آمریکا به ائتلاف‌سازی علیه مادورو ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در برزیل گفت، ایالات متحده به ائتلاف‌سازی علیه دولت نیکولاس مادورو در ونزوئلا ادامه می‌دهد و اجازه دسترسی به منابع را به آنها نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه در کنفرانس خبری با ارنستو آرائوژو، وزیر امور خارجه برزیل گفت: ما به ایجاد ائتلاف ادامه خواهیم داد؛ ما همچنان اجازه دسترسی این نظام به منابع، پول و ابزارهای سرکوب را نخواهیم داد.

پامپئو در سفری چهار روزه به برزیل، گویان، سورینام و کلمبیا با تمرکز بر تقویت روابط اقتصادی و تامین اعتبار برای کمک به این کشورهای آمریکای جنوبی که با پناهجویان ونزوئلایی سر و کار دارند، به سر می‌برد.

خبرگزاری فرانسه جمعه گزارش داد، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا سفر پامپئو را تور جنگ‌طلبی علیه کاراکاس نامیده و گفته این سفر نتیجه معکوس برای ایالات متحده به همراه دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت، ایالات متحده ۳۴۸ میلیون دیگر برای پناهجویان فراری از ونزوئلا اعتبار اختصاص می‌دهد. به گفته او، با این کمک‌ها میزان مشارکت مالی آمریکا در حل بحران ونزوئلا به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در جریان سفرش گفت مادورو باید قدرت را ترک کند که با واکنش تند رئیس‌جمهوری ونزوئلا روبرو شد.

پامپئو گفت: آن مردمی که من امروز با آنها صحبت کردم می‌خواهند تا به کشورشان بازگردند. آنها چیزهایی را می‌خواهند که همه بشریت خواهان آنها است؛ شرافت، یک ونزوئلای دموکراتیک، مسالمت‌آمیز و مستقل که وطن آنها باشد، جایی که آنها و فرزندانشان بتوانند شغلی بیابند.   

او مادورو را "قاچاقچی موادمخدر" توصیف کرد که کشورش را با یک "فاجعه دست‌ساز با حجم گسترده نابود" می‌کند. پامپئو همچنین در جریان کنفرانس خبری با رئیس‌جمهوری گویان مدعی شد: می‌دانیم که نظام مادورو، مردم ونزوئلا را می‌کشد و خود مادورو یک قاچاقچی موادمخدر محکوم شده است. این بدین معناست که او باید برود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پاسخ به اظهارات جنجالی وزیر خارجه آمریکا گفت: مایک پامپئو یک تور جنگ‌طلبی علیه ونزوئلا به راه انداخته اما این علیه او عمل می‌کند... او در تمام اقداماتش برای همراه ساختن دولت‌های این قاره برای سازمان‌دهی خودشان در یک جنگ علیه ونزوئلا ناکام مانده است.     

پامپئو در جریان سفرش به گویان همچنین توافق‌هایی برای تقویت سرمایه‌گذاری آمریکا و همکاری در حوزه انرژی و زیرساخت با عرفان علی، رئیس‌جمهوری گویان به امضا رساند و برای تعمیق همکاری در حوزه امنیت دریایی و جلوگیری از قاچاق موادمخدر وعده داد.   

او همچنین از حمایت عرفان علی از گروه لیما، یک نهاد منطقه‌ای از کشورهای متحد آمریکا که خواستار یک راه‌حل دیپلماتیک برای بحران سیاسی ونزوئلا هستند، قدردانی کرد.  

رئیس‌جمهوری جدید گویان هم اظهارات تندی علیه ونزوئلا مطرح کرد. او گفت: ما از لزوم انتخابات آزاد و منصفانه در نیمکره خودمان حمایت می‌کنیم. ما همچنین تاکید داریم که ارزش‌ها و اصول دموکراتیک باید در ونزئلا برقرار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha