• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99062921594
  • خبرنگار : 71496

در تماس با وزیر خارجه فلسطین

آفریقای جنوبی: تا پایان اشغالگری از فلسطین حمایت می‌کنیم

آفریقای جنوبی:  تا پایان اشغالگری از فلسطین حمایت می‌کنیم

آفریقای جنوبی بر حمایت خود از مساله فلسطین تا پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و برپایی کشوری مستقل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، نالیدی باندور، وزیر خارجه کشور آفریقای جنوبی در گفتگوی تلفنی با ریاض المالکی، همتای فلسطینی خود بر حمایت کشور خود از مساله فلسطین و استمرار این کشور در ارائه انواع حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از این مساله عادلانه تاکید کرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه این حمایت تا پایان اشغالگری و برپایی کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مردم و رهبری فلسطین باید از قدرت، ثبات و درستی موضعگیری آفریقای جنوبی در حمایت از مساله فلسطین مطمئن باشند.

باندور در ادامه گفت: مردم فلسطین تنها طرفی هستند که می‌توانند از جانب خود صحبت و مذاکره کنند و هر طرحی که ناقض نقش‌آفرینی فلسطینی‌ها باشد و حق آنها و مشارکت‌شان را به رسمیت نشناسد هرگز موفق نخواهد شد.

او افزود: آفریقای جنوبی از هر طرحی که کشور فلسطین در آن وجود نداشته باشد و یا آن را رد کند، هرگز حمایت نخواهد کرد.

مالکی نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد: هدف از تحریم‌های آمریکایی اعمال شده بر مردم و رهبری فلسطین، تسلیم کردن فلسطینی‌ها جهت پذیرش طرح الحاق در چارچوب اجرای طرح معامله قرن است و هدف اشغالگران اسرائیلی از بلوکه وجود بحرانی کردن شرایط اقتصادی در اراضی کشور فلسطین است.

وزیر خارجه فلسطین در ادامه گفت: اینکه برخی کشورهای عربی تسلیم سیاست‌هایی می‌شوند که دولت دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) دیکته می‌کند، یعنی این کشورها پذیرفته‌اند ابزاری در خدمت بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) باشند و این در راستای اجرای طرح معامله قرن به صورت مشخص در رابطه با شهر قدس اشغالی و اماکن مقدس موجود در آن است.

او افزود: تسلیم شدن آن کشورها خیانت به موضعگیری کشورهای عربی و خروج از تعهدات‌شان نسبت به طرح صلح عربی و خودداری از عادی‌سازی با طرف اشغالگر تا زمان عقب‌نشینی از اراضی اشغالی است.

بحرین و امارات سه‌شنبه گذشته در کاخ سفید با نادیده گرفتن خشم ملت‌های عربی، توافقنامه‌های عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha