• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062922017
  • خبرنگار : 71605

وعده‌ وزیر دفاع جدید کره جنوبی برای حفظ موضع دفاعی محکم

وعده‌ وزیر دفاع جدید کره جنوبی برای حفظ موضع دفاعی محکم

"سو ووک"، وزیر دفاع جدید کره جنوبی روز جمعه سوگند یاد کرد و وعده حفظ وضعیت آمادگی و پیاده‌سازی کامل توافق کاهش تنش نظامی بین دو کره، به منظور پشتیبانی از تلاش‌های دولت برای صلح پایدار در شبه‌جزیره کره را داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "یونهاپ"، سو در سخنرانی تحلیفش همچنین وعده تلاش برای تسریع در انتقال پیش‌بینی شده کنترل عملیاتی زمان جنگ نیروهای کره جنوبی، از واشنگتن به سئول بر پایه اتحاد قوی با آمریکا را داد.

وی خاطرنشان کرد: کره شمالی، با وجود تلاش‌های دولت ما و جامعه بین‌المللی برای ریشه دواندن صلح، برای بهبود وضعیت در شبه‌جزیره کره با اراده جلو نیامده است. با ایجاد موضع دفاعی محکم، ما از خلع سلاح کامل و ایجاد صلح پایدار در شبه‌جزیره کره حمایت می‌کنیم.

برای این اهداف، سو قول داد که آموزش‌های عملی را افزایش دهد و توافق نظامی با شمال را به طور کامل پیاده‌سازی کند. توافق‌نامه نظامی جامع که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ در جریان نشست بین دو کره امضا شده، خواستار مجموعه‌ای از اقدامات اعتمادسازی و کنترل تسلیحاتی تحت یک برنامه وسیع‌تر برای متوقف کردن اقدامات خصمانه علیه یکدیگر است.

سو همچنین بر اهمیت تقویت اتحاد با آمریکا تأکید کرد و گفت: ما باید بر پایه اتحاد قوی، انتقال کنترل عملیاتی را که نیازمند زمان است تسریع کنیم. ما سعی می‌کنیم شرایط الزامی برای انتقال را از طریق افزایش ظرفیت‌های دفاعی عمده و راستی‌آزمایی قابلیت‌های موجود، محقق کنیم.

وزیر جدید همچنین وعده تعهد به نقش‌های نظامی افزایش‌یافته و ظرفیت‌ها در بحبوهه تنش‌های فزاینده در منطقه- همزمان با اینکه کشورهای همسایه به دنبال منافع ملی خود بوده‌اند- را داد. وی همچنین وعده تعهد خود به چالش‌های امنیتی غیرسنتی نظیر کووید ۱۹ و بلایای طبیعی را مطرح کرد.

وزیر دفاع جدید کره جنوبی، ۵۷ ساله، در ۱۹۸۵ بعد از فارغ‌التحصیلی از آکادمی ارتش کره، به عنوان ستوان دوم مأمور شد و در پست‌های برجسته متعدد در ارتش و ستاد مشترک خدمت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha