• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99063022425
  • خبرنگار : 71605

درگیری پلیس با معترضان تظاهرات ضدقرنطینه در لندن

درگیری پلیس با معترضان تظاهرات ضدقرنطینه در لندن

روز شنبه بیش از هزار نفر در مرکز لندن جمع شدند تا علیه اقدامات قرنطینه که کند کردن شیوع ویروس کرونا را هدف گرفته است، اعتراض کنند. این تظاهرات توسط پلیس درهم شکسته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این تظاهرات که با ۳۲ دستگیری همراه بود، همزمان با آن رخ داد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در حال بررسی اعمال مجدد برخی محدودیت‌های قرنطینه در انگلستان است.

تظاهرکنندگان بنرهایی حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها عبارات "کووید یک فریب است"، "بدن من، انتخاب من" و "نه به ماسک اجباری" نقش بسته بود. آن‌ها همچنین خطاب به پلیس فریاد می‌زدند: "طرفت را انتخاب کن".

پلیس گفت به معترضان اعلام شده بود میدان "ترافالگار" را به این خاطر ترک کنند که تظاهرات، افراد شرکت‌کننده و دیگر افراد را در خطر قرار می‌دهد.

پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه‌ای گفت: این موضوع، همراه با خصومت زیاد و بروز خشونت علیه مأموران، به این معنی است که ما برای پراکنده کردن کسانی که در منطقه باقی می‌مانند، از اقدامات اجرایی استفاده خواهیم کرد.

تحت قوانینی که به منظور کند کردن شیوع عفونت معرفی شده‌اند، مردم در انگلیس قادر به جمع شدن در گروه‌های بیش از شش نفر نیستند. برای اعتراضات سیاسی معافیت‌هایی در نظر گرفته شده است، اما فقط در صورتی که سازمان‌دهندگان اعتراض، از دستورالعمل‌ها به منظور کاهش خطر شیوع بیماری پیروی کنند.

سازمان‌دهندگان اعتراضات ضدقرنطینه قبلی، تا ۱۰ هزار پوند (۱۲ هزار و ۹۱۴ دلار)، جریمه شده بودند.

برخی از تظاهرکنندگان در رویداد روز شنبه، مخالفت خود نسبت به واکسن‌های اجباری و همچنین بی‌اعتمادی عمومی خود را به دولت، رسانه و سازمان بهداشت جهانی ابراز کردند.

بریتانیا از بالاترین نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در سراسر اروپا برخوردار است و بر پایه اقدامات ترجیحی دولت، بیش از ۴۱ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. تست ملی برای کووید ۱۹ نیز در انگلستان مطابق با تقاضا پیش نرفته، چرا که مدارس این ماه بازگشایی شدند.  

بالارفتن آمار مبتلایان در بخش‌هایی از اسکاتلند، ولز و انگلیس شمالی همین حالا نیز به محدودیت‌های محلی برای مردمی انجامیده که دوستان خود را به خانه دعوت می‌کنند و ساعت‌های کاری رستوان‌ها و کافه‌ها را کاهش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha