• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99063123743
  • خبرنگار : 71457

منابع فلسطینی: مصر در میانجی‌گری توافق تبادل اسرا پیشرفت اندکی داشته است

منابع آگاه فلسطینی از جزئیات مذاکراتی که با میانجی‌گری مصر میان حماس و رژیم صهیونیستی جهت انجام توافق تبادل اسیران دو طرف انجام می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، منابع نزدیک به جنبش حماس اعلام کردند که پیشرفت کندی توسط میانجی‌گر مصری درمورد توافق تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی محقق شده و صحبت‌هایی که در حال حاضر در جریان است، حول محور توافق اولیه میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، عنوان داشتند که توافق اولیه شامل این است که حماس اطلاعاتی را درمورد سربازان اسرائیلی اسیر ارائه دهد و در مقابل، تعدادی از اسیرانِ آزاد شده در توافق شالیت و تعدادی از زنان اسیر فلسطینی آزاد شوند.

منابع گفتند که حماس با ارائه هرگونه اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی درمورد سرنوشت سربازان مفقودالاثرش در غزه مخالف است؛ مگر آنکه اسرائیل در ازای این اطلاعات بهایی را بپردازد که بهای آن یا با آزاد کردن اسیران در زندان‌هایش است یا با کاستن محاصره اعمال شده بر نوار غزه.

منابع تصریح کردند که در چارچوب مذاکرات توافق تبادل، درخواست‌های ارائه شده توسط حماس در مورد محاصره غزه نیز بررسی می‌شود که شامل فهرستی از وسایل و کالاهای تجاری است که حماس خواهان ازسرگیری واردات آنها به نوار غزه است. اسرائیل در سال 2006 تصمیمی مبنی بر ممنوعیت وارد کردن این کالاها به غزه گرفت.

منابع افزودند، حماس خواهان تضمین‌های واقعی و مداخله بین‌المللی است که اجرای تمامی توافقات حاصله در مراحل آتی را تضمین کند اما رژیم صهیونیستی در پاسخ به میانجی‌گر مصری تعلل می‌ورزد که این امر نشانگر فضای غیرمثبتی میان سه طرف است.

منابع تاکید کردند که این توافق در چند مرحله خواهد بود و ممکن است یکی از مراحل آن، طی یک ماه انجام شود.

هیات مصری اخیراً به نوار غزه سفر کرده و با رهبران حماس در نزدیکی ایست امنیتی ایرز اسرائیل دیدار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha