• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070201525
  • خبرنگار : 71477

کنترل پلیس هنگ‌کنگ بر رسانه‌ها شدیدتر می‌شود

کنترل پلیس هنگ‌کنگ بر رسانه‌ها شدیدتر می‌شود

مقامات هنگ‌کنگ با اطلاعیه‌ای که پلیس منتشر کرد دال بر اینکه دیگر انواع خاصی از اعتبارسنجی‌های رسانه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسد، آزادی مطبوعاتی در این دولت‌شهر را بیش از پیش محدود کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، منتقدان نیروی پلیس را به نقض آزادی مطبوعاتی قانونی از طریق ایجاد سیستم صدور مجوزهای دولتی و کاهش نظارت مستقل بر فعالیت‌های آنها متهم کردند.

براساس این اطلاعیه، نیروی پلیس هنگ‌کنگ تنها خبرنگاران از رسانه‌های خارجی "شناخته شده و مشهور بین‌المللی" یا سازمان‌های رسانه‌ای را که در سیستم اطلاعات دولتی ثبت شده‌اند، به رسمیت خواهد شناخت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نیروی پلیس هنگ‌کنگ دیگر اعتبارسنجی‌های صادر شده توسط انجمن‌های بزرگ همچون "انجمن روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگ" (HKJA) و "انجمن عکاسان خبری هنگ‌کنگ" (HKPPA) را که نماینده صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار هستند به رسمیت نمی‌شناسد.

این سیاست جدید از ورود خبرنگارانی که به رسمیت شناخته نشده‌اند، به کنفرانس‌های مطبوعاتی جلوگیری می‌کند و در جریان اعتراضات و عملیات‌های پلیس حفاظت یا کمک اندکی به خبرنگاران مستقل می‌کند.

انجمن‌های HKJA و HKPPA و پنج اتحادیه رسانه‌ای خواستار لغو این سیاست شده‌اند و تاکید کرده‌اند در غیر این صورت با اتخاذ هرگونه اقدام لازم و ضروری به این مساله پاسخ خواهند داد.

آنها گفتند: این متمم به مقامات اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند که چه کسی خبرنگار است که اساسا سیستم موجود در هنگ‌کنگ را تغییر می‌دهد. این متمم هیچ تفاوتی برای یک سیستم اعتبارسنجی رسمی قائل نیست که به طور جد مانع آزادی مطبوعاتی در هنگ‌کنگ خواهد شد و این دولت‌شهر را به سوی یک حکومت خودکامه سوق خواهد داد.

پلیس هنگ‌کنگ با اتهامات متعدد هدف گرفتن خبرنگاران و عکاسان هنگامی که در جریان اعتراضات حامی دموکراسی معترضان را با گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و دیگر ابزار کنترل جمعیت متفرق می‌کنند، مواجه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha