• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99070503197
  • خبرنگار : 71415

مقام‌های شهر پورتلند در تدارک برای مقابله با تجمع راستگرایان حامی ترامپ

مقام‌های شهر پورتلند در تدارک برای مقابله با تجمع راستگرایان حامی ترامپ

در حالی که اعتراضات ضدنژادپرستی و تنشها در آمریکا در پی تصمیم جنجالی مقام‌های قضایی این کشور در عدم طرح اتهام علیه ماموران پلیس عامل قتل چند ماه پیش یک زن سیاهپوست به نام بریونا تیلر در شهر لوئیسویل بالا گرفته، قرار است امروز شنبه دست کم چند هزار نفر از راستگرایان طرفدار دونالد ترامپ در شهر پورتلند ایالت اورگان در حمایت از این رئیس جمهور آمریکا و دستور کار "نظم و قانون" وی تجمع کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروهی تحت عنوان Proud Boys که از سوی مرکز Southern Poverty Law به عنوان یک گروه مروج نفرت تعیین شده، این تجمع را در راستای حق آزادی بیان و در جهت حمایت از دونالد ترامپ و پلیس آمریکا، بازیابی نظم و قانون و محکوم کردن ضدفاشیستها، "تروریسم داخلی" و "باندهای خشونت طلب متشکل از تبهکاران اغتشاشگر" در خیابانها دانسته است. مقامهای منتخب محلی و ایالتی شدیدا این تجمع را محکوم کرده و با شتاب در حال تقویت استقرار نیروهای پلیس در ضمن سازماندهی چند تجمع دیگر از سوی گروه‌های چپگرا با هدف مخالفت کردن با پیام گروه Proud Boys هستند.

کیت براون، فرماندار اورگان روز جمعه گفت، نیروهای امنیتی ایالتی را به کمک پلیس پورتلند میفرستد و در حال تشکیل یک ساختار فرماندهی واحد برای نیروهای پلیس شهری، منطقه‌ای و ایالتی است – تاکتیکی که اساسا ممنوعیت استفاده از گاز اشک آور در شهر به عنوان تاکتیک کنترل جمعیت را دور می‌زند. پلیس ایالتی اعلام داشت "موج بزرگی" از سربازان امروز شنبه در پورتلند مستقر می‌شوند.

براون اظهار کرد: این یک لحظه حساسی است. ما دیدیم وقتی که پارتیزان‌های مسلح مسائل را به دست خود بگیرند چه اتفاقی می‌افتد. ما اتفاقات شارلوتزویل و کنوشا را دیده‌ایم و متاسفانه اتفاقات پورتلند را هم همینطور.

او ادامه داد: گروه‌های راستگرای Proud Boys و Patriot Prayer هر از چند گاهی آمده و دنبال درگیری گشته‌اند و نتایج همواره غم انگیز هستند. بگذارید خیلی واضح بگویم که ما هیچ نوع از خشونت را در تعطیلات آخر هفته تحمل نخواهیم کرد. چه چپ، چه راست و چه میانه رو، خشونت هرگز مسیر تغییر معنادار نیست.

گروه Proud Boys در درخواستش در قبال تجمع امروز نوشته است: بی قانونی با به قتل رسیدن جی دنیلسون، دوست ما و از طرفداران ترامپ در پورتلند به اوج خود رسیده است. رهبران شهر پورتلند تمایلی به متوقف ساختن خشونت ندارند. نفرت آنها از رئیس جمهور ما چشم آنها را کور کرده و آنها اجازه نخواهند داد کسانی از خارج به متوقف ساختن خشونت کمک کنند.

تد ویلر، شهردار پورتلند نیز گفت، این شهر و نیروی پلیس آن نیاز به کمک هیچ یک از "گروه‌های پارتیزان یا شبه نظامی" نداشته و خواستار چنین کمکی نیستند.

او اظهار کرد: در سه سال گذشته جامعه ما مکررا مجبور به تعامل با تجمعاتی از این دست شده که طی آن شرکت کننده‌ها به شهر ما سفر می‌کنند و از ظرفیت "واحد مبارزه" خود تعریف کرده و علنا تهدید می‌کنند به این که می‌توانند باعث اتلاف منابع شهر شوند و اموال را تصاحب کنند.

وی افزود: ما متحد و قدرتمند هستیم و از قدرتها و منابع موجود نزد مدیریت شهرمان استفاده خواهیم کرد تا از حق آزادی بیان و جامعه‌مان در مقابل خشونت محافظت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha