• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99081912171
  • خبرنگار : 71402

پلیس گرجستان معترضان به نتایج انتخابات را با آب پرفشار سرکوب کرد

پلیس گرجستان معترضان به نتایج انتخابات را با آب پرفشار سرکوب کرد

پلیس گرجستان تلاش کرد تا تجمع اعتراض‌آمیز اپوزیسیون مقابل ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور در تفلیس را با خشونت متفرق کند اما معترضان قصد رفتن نداشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از معترضان گرجستانی شامگاه یکشنبه گفت: فعالان ما تعدادی چادر می‌آورند و ما همانطور که قول داده بودیم، شب را همین جا می‌مانیم و قصد نداریم برویم.

شبکه‌های تلویزیونی گرجستان تصاویر با استفاده از پهپادها از تلاش پلیس برای متفرق کردن معترضان با توسل به آب پرفشار نشان داده‌اند.

براساس گزارش خبرنگار اسپوتنیک، نیروهای ویژه پلیس در ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات به همراه تانکرهای حامل آب دیده شدند. ماموران امنیتی هم به معترضان تاکید می‌کنند تا محل را ترک کنند و به استفاده از زور تهدید کرده‌اند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی روستاوی۲ گرجستان ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) گزارش داد که اکثر معترضان اپوزیسیون در محل ساختمان کمیسیون انتخابات رفته‌اند و این کار به دنبال درخواست رهبران سیاسی از آنها انجام شد.

پیشتر اسپوتنیک گزارش داد، اعتراضات بزرگی به رهبری اپوزیسیون گرجستان و حامیان آنها یکشنبه مقابل ساختمان پارلمان این کشور در تفلیس برگزار شد. معترضان پس از آن به سمت ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات رفتند. این معترضان از پذیرش نتایج انتخابات سراسری اخیر امتناع کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید هستند.

براساس این گزارش، روز یکشنبه تعداد زیادی از معترضان به دنبال اقدام پلیس در استفاده از آب پرفشار زخمی شده‌اند.  

وزارت کشور گرجستان یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، افسران امنیتی عملکرد "قابل توجیهی" در مقابله با معترضان داشته‌اند چرا که معترضان می‌خواستند به ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات حمله کنند و به دستورات پلیس بی‌توجهی می‌کردند.

گرجستان ۳۱ اکتبر انتخابات پارلمانی برگزار کرد که حزب حاکم رویای گرجستانی پیروز آن شد. در مجموع، هفت حزب سیاسی، به حداقل یک درصد رای لازم برای ورود به پارلمان دست یافتند. به دنبال اعلام نتایج، اپوزیسیون گرجستان اعتراضاتی را سازماندهی کرد و خواستار تجدید انتخابات شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha