• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99082819817
  • منبع : قوه قضاییه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

با کارآفرینی برای آسیب دیدگان اجتماعی از بزهکار شدن آن‌ها جلوگیری کنیم

با کارآفرینی برای آسیب دیدگان اجتماعی از بزهکار شدن آن‌ها جلوگیری کنیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشستی با کارآفرینان برتر کشور گفت: با کارآفرینی برای آسیب دیدگان اجتماعی از بزهکار شدن آن‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد باقر الفت در نشست با کارآفرینان برتر کشور با اشاره به این‌که با کمک یکدیگر باید با آسیب­‌های اجتماعی مقابله کنیم، گفت: با مدیریت منابع و کارآفرینی برای آسیب دیدگان اجتماعی از بزهکار شدن و بازگشت به جرم آنان پیشگیری کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: با همکاری و مشارکت قوه قضاییه با نهادهای مردمی می‌توانیم یکی از اهداف قانون اساسی را که مشارکت بخش خصوصی و دولتی است محقق کنیم و با بهره برداری از این ظرفیت، بخشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را برطرف کنیم.

وی افزود: سمن‌ها به دلیل اینکه موتور پیشران آنها درون‌زا است و پیش برنده حاکمیتی ندارند و با بهره‌مندی از سرمایه و توانایی شخصی و عموما با انگیزه‌های معنوی پا به میدان گذاشته‌اند می‌توانند دست توانمند و پای قدرتمندی برای حکومت باشند.

الفت بیان کرد: اگر ما در کنار هم قرار بگیریم منافع به مردم می‌رسد و مزیت فوق العاده‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود که اگر از آنها حمایت نکنیم می‌توانند برای حاکمیت و بخش خصوصی هزینه تراشی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه رییس قوه قضاییه تصمیم گرفته است نهادهای مردمی در ۷۰ درصد فعالیت ها و سیاست های قوه قضاییه مشارکت داده شوند گفت: ورود سمن‌ها به قوه قضاییه و رسمیت دادن به آن‌ها در بسیاری از کشورهای جهان بی‌سابقه است.

وی اظهار کرد: ما می خواهیم ذهن، فکر و اندیشه شما را در کنار توانایی‌ها و ظرفیت هایی که در قوه قضاییه وجود دارد استفاده کنیم و انتظار داریم پیوند موفق و اثرگذاری برقرار کنیم.

الفت با اشاره به اینکه ما نیازمند تجربه، تبحر و توانایی شما هستیم افزود: می خواهیم برای این همکاری تشکیلات درست کنیم. همچنین به دنبال استمرار این کار هستیم و می خواهیم این همکاری با قالب مشخص، سازمان یافته و ماندگاری رو به ارتقا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha