• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99090805708
  • خبرنگار : 71129

بازداشت بیش از ۷۰۰ تبهکار آمریکای مرکزی در عملیاتی مشترک با واشنگتن

بازداشت بیش از ۷۰۰ تبهکار آمریکای مرکزی در عملیاتی مشترک با واشنگتن

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، السالوادور، گوآتمالا و هندوراس علیه بیش از ۷۰۰ تن از اعضای سازمان‌های جنایتکار برون مرزی و در عملیاتی با کمک دولت واشنگتن پرونده جنایی صادر کرده و آنها را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دادگستری ایالات متحده و شرکای ما در اجرای قانون در آمریکای مرکزی به همکاری در یافتن محل اختفا و دستگیری اعضای گروه‌های تبهکار و وابستگان آنها در جرایم بین‌المللی و فراملیتی متعهد هستند.

این اتهامات در نتیجه یک عملیات مشترک یک هفته‌ای بین مقام‌های اجرای قانون در ایالات متحده، السالوادور، گوآتمالا و هندوراس با عنوان "سپر منطقه‌ای" تحت امر وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این افراد مطرح شده و هدفش مقابله با جرایم سازمان یافته و همکاری بین مقام‌های کشورهای السالوادور، گوآتمالا، هندوراس، مکزیک و ایالات متحده است.

مقابله با شبکه‌های قاچاق انسان و مواد مخدر از جمله گروه تبهکار MS-۱۳ جزو اولویت‌های اصلی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست.

دادستان‌هایی از السالوادور در روزهای گذشته شکایت‌هایی را علیه ۱۱۵۲ عضو گروه‌های جنایتکار در این کشور به ویژه گروه MS-۱۳  و گروه‌های گانگستری "خیابان هجدهم" تنظیم کرده‌اند.

پلیس مدنی ملی السالوادور نیز ۵۷۲ مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی، قتل، آدم‌ربایی،‌ پولشویی، قاچاق انسان و مواد مخدر را دستگیر کرده است.

در گوآتمالا نیز مقام‌های حکم دستگیری ۸۰ تن را صادر کرده و در این میان، ۴۰ فرد دستگیر شده‌اند.

مقام‌های گوآتمالا در این عملیات مواد مخدر و سلاح از گروه‌های تبهکار کشف و ضبط کرده‌اند.

در هندوراس نیز، در این عملیات مشترک یک هفته‌ای ۷۵ عضو دو گروه خلافکار MS-۱۳ و خیابان هجدهم به همراه پنج افسر پلیس دستگیر شده و حکم دستگیری بیش از ۱۰ تن دیگر نیز صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha