• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99090806018
  • خبرنگار : 71605

برگزاری نخستین انتخابات محلی در جامو و کشمیر پس از لغو خودمختاری در ۲۰۱۹

برگزاری نخستین انتخابات محلی در جامو و کشمیر پس از لغو خودمختاری در ۲۰۱۹

در ۵ اوت ۲۰۱۹، دولت هند جامو و کشمیر را از خودمختاری که تحت ماده ۳۷۰ قانون اساسی به این ایالت با اکثریت مسلمان اعطا شده بود، سلب کرد. این منطقه مورد مناقشه از آن زمان شاهد ماه‌ها قرنطینه، حکومت نظامی و قطع دسترسی به اینترنت و تلفن همراه برای جلوگیری از خشونت سازمان‌یافته بالقوه بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جامو و کشمیر روز شنبه برای نخستین بار از زمانی که وضعیت ویژه خود را از دست داد، شاهد اولین مرحله رأی‌گیری در بیش از یک سال بود. غرفه‌های انتخابات شورای توسعه منطقه‌ای (DDC) ساعت ۷ صبح افتتاح شد.

مشارکت در انتخابات با میزان پایینی آغاز شد، چرا که بخش‌هایی از جامو و کشمیر شاهد بارش برف هستند.

مجموع ۴۳ حوزه انتخابیه در رأی‌گیری امروز مشارکت دارند که ۲۵ حوزه مربوط به کشمیر و ۱۸ حوزه مربوط به جامو هستند. در منطقه همچنین ۲۸۰ کرسی شورای توسعه منطقه‌ای وجود دارد که به هر یک از جامو و کشمیر ۱۴۰ کرسی اختصاص یافته است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، رأی‌دهندگان ماسک به صورت از گروه‌های سنی مختلف را نشان می‌دهند که دمای بدن آن‌ها- به خاطر همه‌گیری کووید ۱۹- در حال بررسی است.

۲ هزار و ۶۴۴ ایستگاه رأی‌گیری در سراسر جامو و کشمیر همراه با استقرارهای امنیتی سنگین و اقدامات پیشگیرانه کووید ۱۹، برپا شده‌اند. نتیجه انتخابات بعد از ۸ مرحله مشخص خواهد شد.

قبل از لغو خودمختاری در اوت سال گذشته، ماده ۳۷۰ قانون اساسی هند به جامو و کشمیر خودمختاری ویژه داده بود که به قوه مقننه این ایالت اجازه می‌داد قوانین خودش را وضع کند. این ماده همچنین مردم خارج از ایالت را از خرید دارایی و کسب موقعیت‌های دولتی ایالتی منع می‌کرد.

منطقه جامو و کشمیر از سال ۱۹۴۷ که هند استقلال خود را از قانون بریتانیا به دست آورد، مورد مناقشه بین هند و پاکستان بوده و این دو کشور دو مرتبه بر سر کشمیر جنگیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha