• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99091108747
  • خبرنگار : 71579

نماینده اردنی مطرح کرد؛

پیام‌های محکومیت ترور شهید فخری زاده از سوی دولت اردن

پیام‌های محکومیت ترور شهید فخری زاده از سوی دولت اردن

یکی از نمایندگان اردن به مساله ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان و محکومیت این جنایت از سوی دولت اردن و پیام های این محکومیت پرداخت.

به گزارش ایسنا، عمر عیاصره، نماینده پارلمان اردن در مطلبی که روزنامه العربی الجدید آن را منتشر کرده در رابطه با موضع اردن در محکوم کردن ترور شهید محسن فخری زاده گفت: تصمیم دولت اردن در محکومیت دانشمند دفاعی و هستهای ایران تصمیم درستی بود و انسجام مواضع اردن در مخالفت با ترور و عملیات تروریستی الزامی است.

وی گفت: از دیدگاه اردن ترور شخصیتی مثل فخری زاده می تواند منجر به تنش های شدیدی شود و در نهایت باعث بروز جنگی شود که با تغییرات بزرگ دولت در کاخ سفید تناسب نداشته باشد. اردن خواست این پیام را به همه طرف ها از جمله ایران و اسرائیل برساند که خواهان خویشتنداری است به ویژه اینکه برخی ها بر این باورند که اسرائیل می خواهد دولت ترامپ در هفته‌های پایانی کار خود ضربه‌ای وارد کند.

عیاصر که نویسنده و روزنامه نگار نیز هست، تاکید کرد: این ترور تنش شدیدی را ایجاد می کند که اسرائیل آن را رهبری می کند و می خواهد دولت ترامپ را نیز در ورطه آن بیندازد بنابراین اردن تلاش می کند که به ایران بگوید ما با شما ابراز همبستگی می کنیم و تصمیم عاقلانه بگیرید و در دام اسرائیل نیفتید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محکوم کردن ترور محسن فخری زاده از سوی اردن پیام دیگر نیز برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه دارد و محتوای پیام این است که ایده‌ نشستن بر میز اسرائیل به دلیل تهدیدات ایران نیازمند بازنگری های عمیق است. بنابراین پیام محکومیت اردن پیام های زیادی دارد.

عمر عیاصره در پایان گفت: همه ما منتظر رفتارهای دولت ترامپ در هفته‌های آخر آن هستیم و ترور و سفر کوشنر به منطقه دو امر نگران کننده هستند و امیدواریم که این مرحله به خیر بگذرد و تصمیماتی اتخاذ نشود که ماموریت بایدن را به خطر بندازد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha