• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99092015382
  • خبرنگار : 99999

فراخوان کمیته ملی المپیک برای پایان دادن به حواشی نام "ستارگان پارسی"

فراخوان کمیته ملی المپیک برای پایان دادن به حواشی نام "ستارگان پارسی"

کمیته ملی المپیک برای پایان دادن به حواشی نام کاروان ایران در بازی‌های المپیک، یک فراخوان داد تا مردم پیشنهادات خود را بیان کنند.

به گزارش ایسنا،پس از اینکه  ستارگان پارسی به  عنوان نام کاروان ایران در بازی‌های المپیک مطرح شد، برخی‌ها اعتراض داشتند و عنوان کردند که چرا نام یک شهید بر روی کاروان ایران قرار داده نشده است.  از این رو رضا صالحی امیری به دفاع از این اسم پرداخت و عنوان کرد :" شهدا هم ستارگان ایران زمین هستند. وقتی می‌گوییم ستارگان، فقط قهرمانان نیستند و شهدا هم ستارگان این سرزمین هستند."

صالحی امیری برای پایان دادن به حواشی این اسم اعلام کرد:" از اینکه شعار ما باعث تفرقه بشود، به شدت پرهیز می‌کنیم. به همین دلیل در سایت کمیته  ملی المپیک و صفحات مجازی فراخوان دادیم و گفتیم همه نظرات خود را بگویند."

کمتیه ملی المپیک هم در اطلاعیه‌ای فراخوان داد تا علاقه مندان نام کاروان اعزامی به ژاپن را انتخاب کنند.

در فراخوان کمیته ملی المپیک آمده است:  تمام علاقمندان و اصحاب قلم می‌توانند با بهره مندی از اصول و ارزش‌های انقلابی، اسلامی و تاریخی کشورمان بر گرفته از فرهنگ و تمدن عظیم ایران اسلامی نسبت به پیشنهاد نام کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به ژاپن اقدام نمایند. کمیته ملی المپیک با بهره‌مندی از صاحبنظران و نخبگان فرهنگی به بررسی پیشنهادات دریافتی پرداخته و بهترین نام را انتخاب خواهد کرد.

علاقمندان می‌توانند  پیشنهادات خود را تا پایان آذر ‌ماه جاری در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۳

مساله نام شهید نیست لطفا حاشیه ایجاد نکنید بلکه مساله قومیتی است که باعث رنجش میلیون‌ها نفر غیر فارس ایرانی شده است...ستارگان پارسی یک انتخاب سازمان دهی شده از سوی دشمنان کشور است که یکپارچگی ایران را نشانه گرفته است. نباید افتخار آفرینی غیر فارسها بنام پارس ثبت شود. پارس چند هزار سال است که منسوخ شده است و نام کنونی کشور ایران است.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۲ ۱۱:۳۱

جواب به وحید: نام پرشیا سه هزارسال قدمت دارد و سال 1925 با اشتباه رضاخان عوض شد. یکم تاریخ بخون بد نیست. کل مردم ایران پرشیا هستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۰ ۱۴:۱۷

همان ستارگان پارسی. پرشیا (پارسی) نام تاریخی این کشور است. پرشیا فقط قوم فارس نیست تمام کردهای ترکیه را هم دربرمی‌گیرد.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۲ ۱۱:۳۳

مساله نام شهید نیست لطفا حاشیه ایجاد نکنید بلکه مساله قومیتی و تجزیه طلبانه است که باعث رنجش عده زیادی پانترک و پانعرب ضد ایرانی شده است...مخالفت با ستارگان پارسی یک انتخاب سازمان دهی شده از سوی دشمنان کشور است که یکپارچگی ایران را نشانه گرفته است. نباید افتخار آفرینی پارس‌ها به نام اردوغان و بن سلمان ثبت شود. پارس چند هزار سال است که وجود دارد و نام کنونی کشور ایران (پرشیا) است.