• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99092418748
  • خبرنگار : 71038

دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان              

دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان              

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که به منظور شرکت در سی و نهمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا و نشست هیات اجرایی مجمع به مسقط سفر کرده است، صبح امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ با آقای ذی یزن وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش ایسنا ، در این دیدار که با حضور معاون وزیر در امور ورزش و جوانان عمان و علی نجفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد، ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس کمیته ملی  المپیک کشورمان، روابط دو کشور را عمیق و با تاریخ و فرهنگ مشترک توصیف کرد و با اشاره به پیشرفت های کشورمان در بسیاری از رشته های ورزشی و استقبال از توسعه مناسبات ورزشی، اظهار امیدواری نمود دو طرف از تجارب و ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

 وی سیاست‌های کشورش را پس از حضور سلطان هیثم در امتداد سیاست‌های سلطان فقید سلطان قابوس عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور به ویژه در زمینه ورزشی در دوره جدید، به سطح مطلوبی ارتقا یابد.

صالحی امیری نیز ضمن تشکر از  برگزاری این دیدار و تجلیل از شخصیت مرحوم سلطان قابوس و آرزوی سلامتی و موفقیت برای سلطان هیثم، روابط ایران و عمان را در سطحی بسیار خوب توصیف نمود و ضمن برشمردن ظرفیت ها و زمینه های مشترک همکاری، آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات ورزشی در همه رشته ها به کشور عمان اعلام کرد .
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین از وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دعوت  کرد  تا در اولین فرصت به کشورمان سفر کند که با استقبال وی روبرو شد. 

همچنین سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به برخورداری دو کشور از فرهنگ، تاریخ و تمدن، جایگاه سلطنت عمان را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: دو کشور ایران و عمان روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های ورزشی و فرهنگی بوجود می آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha