• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99100201228
  • خبرنگار : 71477

آمریکا محدودیت‌های بیشتری را برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال کرد

آمریکا محدودیت‌های بیشتری را برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال کرد

آمریکا محدودیت‌های بیشتری را برای صدور ویزا برای مقامات چینی به خاطر اتهامات نقض حقوق بشر اعمال کرد و با این کار اقدامات بیشتری را علیه پکن در ماه آخر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتخاذ کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این محدودیت‌ها مقاماتی را که گمان می‌رود مسئول یا همدست در سرکوب مبلغین مذهبی، گروه‌های اقلیت قومی، مخالفان و دیگر افراد هستند، هدف می‌گیرد.

وی افزود: حاکمان خودکامه چین محدودیت‌های سخت و محرمانه‌ای را بر آزادی بیان، مذهب یا اعتقاد، انجمن و حق تجمع صلح‌آمیز مردم چین اعمال می‌کنند. آمریکا صریحا تاکید کرده که عاملان نقض‌های حقوق بشر همچون این افراد در کشور ما جایی ندارند.  

همزمان با اینکه چین و آمریکا بر سر مسائلی همچون شیوع ویروس کرونا، قانون امنیت ملی پکن در هنگ‌کنگ، تجارت و جاسوسی دچار اختلاف شده‌اند، روابط این دو اقتصاد بزرگ جهان به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

واشنگتن روز جمعه ده‌ها شرکت چینی از جمله شرکت نوآوری‌های علم و فناوری "دی‌جی‌آی" را در لیست سیاه تجاری قرار داد.

چاد وولف، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز روز دوشنبه نیز گفت: ما به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر بر چین هستیم. این محدودیت‌ها شامل سفت و سخت‌تر کردن صدور ویزا برای اعضای حزب کمونیست چین و ممنوعیت وسیع‌تر بر کالاهایی است که از طریق کار اجباری در منطقه سین‌کیانگ تولید شده‌اند.

وی افزود: ما با وزارت امور خارجه آمریکا همکاری می‌کنیم تا محدودیت‌های بیشتری را بر مدت اعتبار ویزا برای اعضای حزب کمونیست چین در نظر بگیریم.

وولف تاکید کرد: وزارت امنیت داخلی به زودی توصیه کاری را صادر می‌کند و در آن نسبت به استفاده از سرویس داده‌ها و تجهیزات شرکت‌های مرتبط با چین  هشدار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha