• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99100201433
  • خبرنگار : 71290

ابراز امیدواری وزیر آموزش و تکنولوژی ژاپن برای گسترش همکاری تهران-توکیو

ابراز امیدواری وزیر آموزش و تکنولوژی ژاپن برای گسترش همکاری تهران-توکیو

وزیر آموزش، علوم و تکنولوژی ژاپن در سخنانی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های ورزشی ایران-ژاپن ابراز امیدواری کرد که همکاری فی‌مابین در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، امروز در مراسمی مجازی وزرای ورزش ایران و آموزش، فرهنگ، علوم و تکنولوژی ژاپن به منظور گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه و با هدف تقویت و تحکیم دوستی و توسعه همکاری‌های ورزشی هرچه بیشتر میان دو کشور یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های ورزشی را امضاء کردند.

هاگیودا وزیر آموزش، علوم و تکنولوژی ژاپن در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسند هستم فرصتی پیش آمده گرچه به شیوه‌ آنلاین اما به صورت رو در رو مراسم امضای یادداشت همکاری در زمینه‌ی ورزش را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: کشور ایران و ژاپن از دیرباز از طریق جاده ابریشم از پیوند فرهنگی عمیقی برخوردار بوده‌اند و در سال‌های اخیر تعاملات در سطوح بالا بین دو کشور به صورت فعالانه و مستمر انجام گرفته و سال گذشته نودمین سالگرد ایجاد روابط سیاسی بین دو کشور را جشن گرفتیم. بسیار مایه خرسندی است که همکاری فی‌مابین در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وزیر آموزش، علوم و تکنولوژی ژاپن همچنین بیان کرد: در ارتباط با برنامه المپیک و پارالمپیک توکیو، هم‌اکنون در راستای برگزاری این مسابقات بین‌المللی تمامی نهادهای داخلی نهایت تلاش لازم را به کار گرفته‌اند و در ملاقات رییس کمیته بین‌المللی المپیک با نخست وزیر ژاپن که در ماه گذشته صورت گرفته دو طرف به اتفاق نظر رسیدند که حتما به برگزاری المپیک سال آینده توکیو تحقق بخشیده و در راستای موفقیت این مسابقات با امنیت و آسوده خاطر از این پس نیز رایزنی‌های نزدیک را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که امضای یادداشت همکاری که امروز انجام گرفته باعث توسعه تعاملات و همکاری در زمینه‌ی ورزش بین دو کشور شود.

وزیر آموزش، علوم و تکنولوژی ژاپن در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر این‌که تمامی کشورهای جهان با شیوع ویروس کرونا مقابله می‌کنند، دولت ژاپن هم به این مساله اهمیت می‌دهد که همکاری‌های ورزشی خود را در چنین شرایطی گسترش دهند و ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای مهار کرونا ادامه‌ی همکاری‌ها را در نظر دارند. بنابراین امضای این سند که با حضور سفرای دو کشور در تهران و توکیو همراه بود به عنوان ابتکاری ایرانی برای اولین بار به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزرای دو کشور انجام شد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش کشورمان هم در ابتدای این مراسم خاطر نشان کرد: امیدوارم امضای تفاهم‌نامه زمینه‌ساز تحولات اساسی در جهت رشد کمی و کیفی ارتباطات ورزشی بین سازمان‌های دولتی و غیردولتی دو کشور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha