• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۱:۲۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99110402621
  • خبرنگار : 71567

سرنوشت داوطلبان چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی چه می‌شود؟

ورود دیوان عدالت اداری به اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری

ورود دیوان عدالت اداری به اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری

پس از اعتراضات مکرر داوطلبان چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی به زمان برگزاری آزمون و تغییر ناگهانی منابع برخی رشته‌ها و به نتیجه نرسیدن این اعتراضات، داوطلبان این آزمون با ارسال شکایتی به دیوان عالی عدالت اداری خواستار ورود این دیوان برای رسیدگی به اعتراضات‌شان مبنی بر تخلفات معاونت آموزشی و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت شدند.

به گزارش ایسنا؛ در پی بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت به اعتراضات داوطلبان چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری در مورد زمان برگزاری آزمون و همچنین تغییر زودتر از موعد و ناگهانی منابع برخی رشته‌ها و بی نتیجه ماندن تلاش های این داوطلبان برای متقاعد کردن مسئولان، داوطلبان دست به دامان مسئولان رده اول کشوری و قانون گذار شدند و علاوه بر ارسال نامه ای به رییس قوه قضاییه و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، مطالبات خود را از طریق دیوان عدالت اداری نیز پیگیری کردند.

در بخشی از نامه داوطلبان به دیوان عالی عدالت اداری تاکید شده است که " عدم رعایت فاصله قانونی و منطقی بین زمان برگزاری آزمون قبلی و فعلی: طبق ماده ۱۲ مقررات و آیین نامه های آموزش دستیار تخصصی، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی باید با روندی مشابه کنکور سراسری فقط یک بار در سال در بهمن و یا اسفند برگزار شود. با توجه به شرایط بیماری کرونا و تعویق های مکرر آزمون دوره قبل، این آزمون که قرار بود در اسفند ۹۸ برگزار شود.

در نهایت بنا به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ ۱۶ مرداد برگزار و نتایج آزمون نیز در مهر ماه اعلام شد. این در حالی است که فاصله زمانی برگزاری آزمون دوره ۴۶ با آزمون دوره ۴۷ ، حدود ۱۷ ماه بوده است. اما با توجه به تاریخ فعلی آزمون دوره ۴۸ ،مدت زمان بین تاریخ اعلام نتایج آزمون قبلی و تاریخ برگزاری آزمون فعلی کمتر از ۵ ماه است."

عدم رعایت فاصله قانونی زمان برگزاری آزمون

در ادامه این نامه آمده است: "تاکید قانون گذار بر برگزاری آزمون یک نوبت در سال در بهمن یا اسفند ماه، دو وجه اساسی دارد، اول مشخص نمودن تاریخ برگزاری آزمون ها و اعلام منابع حداقل از ۹ ماه قبل و دوم حفظ فاصله منطقی بین مدت زمان برگزاری آزمون ها. برگزاری آزمون دوره ۴۷ با ۵ ماه تاخیر در مرداد ۹۹ به دلیل مصوبه ستاد کرونا و برگزاری آزمون دوره ۴۸ در زمان مقرر اسفند ماه واضحا نافی مقرره رعایت مدت زمان منطقی بین برگزاری دو آزمون است و این به دور از عدالت آموزشی و انصاف هست.

 اینکه آزمون دوره ۴۷ با مصوبه ستاد کرونا، با تعویق ۶ ماهه برگزار شده است دلیلی بر این نیست تا آزمون دوره ۴۸ بدون رعایت فاصله مناسب بین دو آزمون برگزار شود. این حق قانونی، منطقی و عقلانی شرکت کنندگان در آزمون است که زمان کافی و مناسب جهت آمادگی برای شرکت در آزمون را داشته باشند.

آیین نامه اجرایی نشست ۶۶ شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، منابع اعلام شده ۹ ماه بعد از ابلاغ مرجع آزمون شناخته خواهند شد. جدول زمان بندی آزمون های وزارت بهداشت در سال ۹۹ اعلام شد و تاریخ ۷ اسفند ۹۹ به عنوان تاریخ برگزاری آزمون دستیاری دوره ۴۸ تعیین شد. اما به شکل بی سابقه ای منابع آزمون، چندین ماه پس از تعیین تاریخ آزمون (اردیبهشت ۹۹ )و در تاریخ ۳۰ شهریور جاری اعلام شد. در واقع مدت زمان بین اعلام رسمی منابع و تاریخ برگزاری آزمون تنها ۵ ماه است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که فاصله ۹ ماه بین اعلام منابع و زمان برگزاری آزمون، موضوعی قانونی و پذیرفته شده در سطح تصمیم گیران است و صد البته منطقی نیز هست، چرا که داوطلبین باید فرصت کافی و مناسب را جهت مطالعه منابع اعلامی داشته باشند. چگونه است که وزارت بهداشت، در مدت ۵ ماه از زمان اعلام منابع در صدد برگزاری آزمون است؟"

تخلف درنحوه اعلام منابع

در بخشی از نامه داوطلبان آزمون چهل و هشتم آمده است: "تغییر رفرنس درس جراحی برای آزمون دوره ۴۸ با توجه به مستندات ارائه شده و تغییر رفرنس درس زنان برای آزمون دوره ۴۸ با توجه به مستندات، خلاف قانون مصوب می باشد و در صورتی که رفرنس های اعلام شده برای آزمون دوره ۴۸ ،حتی با رعایت زمانبندی قانونی اعلام می شود، همچنان با قوانین و مصوبات پیشین مغایرت داشت."

دلایل درخواست دستور موقت

داوطلبان این آزمون در نامه خود تاکید دارند که با توجه به دلایل فوق، مستندات فوق، تقاضای صدور دستور موقت مبنی بر لغو برگزاری آزمون دستیاری دوره ۴۸ در تاریخ ۷ اسفند سال ۹۹ شدند که برخی از دلایل درخواست به شرح ذیل است:

۱. ضرورت موضوع که با آینده شغلی هزاران پزشک مرتبط می باشد.

۲. تخلفات و تناقضات متعدد رخداده که باعث وارد شدن فشار مضاعفی بر پزشکان عمومی جوان که در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز مراقبتی و مراکز بهداشتی شهرها و روستاهای دور و نزدیک در خط مقدم مبارزه با همه گیری بیماری کروناویروس هستند، شده است.

۳. قرار داشتن در اوج شیوع کرونا ویروس طی چندین ماه گذشته و افزایش تصاعدی نرخ بیماران که گذشته از افزایش حجم کاری پزشکان، صدمات روحی-روانی گسترده ای نیز به این افراد وارد نموده و فرصت مطالعه برای آزمون نیز برای این گروه بسیار کمتر شده است.

۴. علی رغم مراجعات مکرر و مکاتبات متعدد به ارکان بالا دستی وزارت متبوع و تمایل موکلین مبنی بر حل مسالمت آمیز مشکل، متاسفانه توفیقی تاکنون حاصل نشده است است.

۵.  چنانچه آزمون در تاریخ ۷ اسفند سال جاری برگزار شود، دیگر رسیدگی به ماهیت اعتراض بی فایده و موضوع خواسته، سالبه به انتفاع موضوع خواهد شد. چرا که معاونت آموزشی وزارت بهداشت اقدام به برگزاری آزمون نموده و دیگر موضوعی برای رسیدگی وجود نخواهد نداشت.

به گزارش ایسنا، داوطلبان آزمون دستیاری همچنین با تشکیل کمپینی با عنوان " تعویق آزمون دستیاری" با بیش از ۶ هزار امضا خواستار تعویق چهل و هشتمین آزمون دستیاری شدند.

ارسال نامه به رییس قوه قضاییه کشور از دیگر اقدامات داوطلبان آزمون دستیاری است که در این نامه خواستار ورود آیت الله رییسی به تخلفات برگزاری این آزمون شدند.

در نامه داوطلبان به رییس قوه قضاییه آمده است:

" معاونت آموزشی وزارت بهداشت که به عنوان متصدی برگزاری آزمون های علمی و تخصصی دوره های پزشکی می باشد، در خصوص برگزاری آزمون دوره 48 دستیاری تخصصی ضمن ارتکاب تخلفات قانونی از مصوبات و آیین نامه های جاری و بدون لحاظ شرایط ویژه و اضطراری بیماری کرونا و فشارهای شبانه روزی وارده به جامعه پزشکان، اقدام به اعلام تاریخ آزمون به فاصله حدود 5 ماه به جای 9 ماه مصوبه قانونی از زمان اعلام رسمی منابع آزمون و نیز فاصله زمانی کمتر از یک سال از آزمون قبلی نموده است که این مهم مورد اعتراض قانونی جامعه پزشکی در مراجع ذی صلاح از قبیل دیوان عدالت اداری قرار گرفته است. البته در کنار این تخلفات اصلی، تخلفات متعدد دیگری از آئین نامه ها و ضوابط قانونی در انتخاب و اعلام بعضی رفرنس ها نیز صورت گرفته که همگی نشان از قانون گریزی حاکم بر معاونت آموزشی دارد.

بنابراین وزارتخانه طی مصاحبه های متعدد رسانه ای که سوابق آن نیز موجود است، اعلام نموده که دیوان عدالت اداری در این خصوص رای به نفع پزشکان صادر نمی کند و اینگونه اظهارات منجر به وهن نظام قضایی و نقض عدالت و تضییع حق این قشر زحمت کش خواهد بود. بنابراین تقاضامندیم در رسیدگی به این موضوع، امر به اقدام فرمایید".

به گزارش ایسنا؛ اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری به تاریخ برگزاری این آزمون و تغییر ناگهانی منابع برخی رشته‌ها در حالی وارد دومین ماه می‌شود که معاونت آموزشی وزارت بهداشت هیچ توضیحی در خصوص این تصمیم خلق‌الساعه و اعتراضات منطقی داوطلبان ارائه نمی‌کند و این وزارت‌خانه صرفا به انتشار یک اطلاعیه مختصر بسنده کرده است.

با وجودی که پیگیری‌های ایسنا برای انتشار نظر و دیدگاه مسئولان معاونت آموزشی تاکنون بی‌نتیجه مانده، این خبرگزاری آماده انعکاس نظرات و پاسخ های مسئولان امر است؛ اما به نظر می‌رسد مسئولان سیاست سکوت را بر شفاف‌سازی و روشنگری اعتراضات و مطالبات دانشجویی ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۱:۴۹

ممنون از پوشش خبری عالی شما امیدواریم در رسیدن به خواسته به حق داوطلبین آزمون دستیاری ۴۸ دیوان عدالت با دستور رای موقت این مشکل رو حل کنند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۱:۵۴

والا به خدا خیلی خسته شدیم از این همه اعتراض و نادیده گرفته شدن ها سپاس از شما.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۱:۵۵

ایسنای عزیز ما از معاون آموزشی بارها پرسیدیم جوابی ندارند، سوال اینه اگه ادعا می کنند منابع رو قبلا اعلام کرده اند پس اون اعلام رسمی رفرنس ها که 31شهریور ماه امسال منتشر شد، چه بود؟ خب می گفتن همون منابع دوره ی 47رو با ذکر جزییات! بخونیم!!! درحالیکه اعلام رفرنس، فقط اعلام اسم کتاب نیست. فصل به فصل و موضوع به موضوع و صفحه به صفحه باید مشخص باشه.این ابلاغ رسمی در فاصله ی کمتر از 5ماه از ازمون اعلام شد.واقعا متاسفم که انقدر راحت با سرنوشت ما بازی میشود..

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۱:۵۵

فروش صندلی ،شایعه ی فروش سوال و هزاران تخلف دیگه در این معاونت رایج شده است. قطعا ورود نهاد های امنیتی به این مسائل واجب است.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۱

با سلام و تشکر، رای دیوان کی مشخص میشه؟ آینده چندین هزار جوان کادر درمان در میان است

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۸

سلام و عرض ادب ضمن تشکر از خبرگزاری محترم ایسنا و خانم ابراهیم آبادی و خانم مرادی خواهشمندیم نسبت به تخلفات صورت گرفته در حق پزشکان عمومی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند پیگیری لازم را مبذول فرمایید.ما خواستار فاصله قانونی ۹ ماهه از اعلام منابع تا زمان برگزاری آزمون طبق مصوبات و آیین نامه های وزارت بهداشت و شورای عالی آموزش پزشکی هستیم.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۹

دو ماه تمام ه که درگیر این حواشی شدیم بجای درس خوندن انصاف نیست مزد شیفت و زحمتایی که باوجود شرایط بیماری کووید میدیم رو اینجوری بدن که حق قانونی خودمون رو پایمال میکنن و میگن تخلفی نکردیم و توجیه های غلط میکنن که بدتر گند میزنن به حرفای خودشون

avatar

خدا خیرتون بده ، به عنوان رسانه به خوبی پوشش میدین و حق و قانون رو به خوبی انعکاس میدین ... خدا به دادمون برسه با این مسئولین لجباز ، بیش از ۱۰ تاریخ برای تعویق هست که به ریاست جمهوری و رمضان تداخل نداشته باشه ولی دریغ از کمی کنار اومدن وزارت بهداشت !!! جای شک و شبهه نیست ؟!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۲

واقعا ممنون که صدای مظلومان شدید ، متاسفانه هر روز یک دروغ جدیدتر از این مسئولان شنیده میشه ، الان هم که گفتن ۱۴ ماه قبل منابع رو اعلام کردیم ، پس منابعی که پنج ماه قبل اعلام کردین برای چی بود ؟ چرا اون چهار درس مینور دیگه تغییر نکرد ؟ چرا جراحی قبل از دو سال عوض شد ؟ چرا رفرنس زنان رو نوشتین به جای رفرنس جراحی ؟ چرا رای شورا رو که آزمون رو به اردیبهشت ۱۴۰۰ انتقال میداد آقای معاون آموزشی یک نفره وتو کرد ؟ و هزاران چرای دیگه ... آخر معلوم میشه که پای کدام نورچشمی ها وسط بوده که خواستن اینقدر زود و تا قبل از پایان وزارتشون پرونده این امتحان رو ببندن ... بازم ممنون از خبرگزاری ایسنا که همیشه حامی پزشکان خط مقدم کرونا بوده .

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۴۰

آقای حق دوست دست بردار از بی قانونی چند فروختی سوالای اسفندو برای آخرین سال دولت؟ اگه امتحان عقب بیفته ممکنه به این خوبی نتونی بفروشی این قضیه فراتر از یک لجاجت ساده است

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۴۳

سردبیر محترم بخش دانشگاهی سلام بنظر میاد مقاومت عجیب معاونت آموزش وزارت بهداشت و توجیهات عجیبتر نشان از یک اتفاق پشت پرده و خطرناک در این آزمون هست آزمون قبلی امسال 3 بار بخاطر کرونا تغییر زمان داده شد که تغییر باراولش هم بخاطر انتخابات مجلس بود ،چرا در مورد تغییر چند باره چنین مقاومتی وجود نداشت ضمنا وزیر و قائم مقام و معاون بهداشتی محترم بارها دررسانه هرگونه تجمع ،تاکید میکنم هرگونه تجمع رو حتی درفضای باز مساوی شیوع کرونا میدونن و حتی تجمع در فضای بسته رو حتی با ماسک هم مساوی انتقال کرونا حالا فارغ از تمام تخلفات قانونی ،سوال اینجاست چطور و با چه دلیلی 14000 پزشک جوان و سرمایه کشور را در سرمای اسفند ماه بمدت 4 5 ساعت در فضای بسته بدون تهویه که امکان باز کردن پنجره نیست میخواهند جمع کنند؟ آقای وزیر که از حمله به معاون بهداشتی خود درماجرای قم گله میکنند ،مگر معاون بهداشتی نفرمودند مخالف هرگونه تجمع حتی در فضای باز هستیم ،الان چطور میشود در مورد تجمع به این بزرگی آنهم در فصل سرما و پیک چهارم کرونا صدایی از وزیر و معاونانش درنمی آید ؟ کرونا برای تجمع قم در فضای باز مضر است اما برای تجمع در فضای بسته حلال ؟ خجالت آور است ،مثلا شما باید از مدافعان سلامت که نه واکسن برایشان زدید نه ماسک استاندارد و تجهیزات حفاظتی استاندارد در اختیارشان گداشتید حداقل در این مورد مراقبت میکردید این پزشکان اجنبی و بیگانه نیستند ،فرزندان همین وطنند ،درست است که با انواع تعهدهای محضری همیشه پزشکان جوان را حتی از شمول قانون کار با تبعید به مناطق محروم و کار رایگان در بیمارستانهای دولتی تحت فشار گذاشتید و عادت کردید به زورگویی اما کمی وجدان شائبه بزرگی مطرح شده و ان اینکه این مخالفت و لجبازی عجیب بخاطر اینست که بعد خرداد1400 قدرتی در اعمال سلیقه در آزمون وجود ندارد و ظاهرا میخواهند سلایق!!!!خودرا سریعا تا قبل از انتخابات در این امتحان وارد کنند حالا وارد کردن آقازادگان یا اینکه یک نیروسازی از متخصصان مورد اعتماد برای 4سال بعد که فارغ التحصیل میشوند تا قدرت را همچنان حفظ کنند ،سهمیه عجیبی به نام استعداد درخشان در دستیاری پزشکی وجود دارد که کاملا هم سلیقه ای است مثلا قهرمانی المپیاد ورزشی حالا کجا چه المپیادی، فقط با همین یک مورد میتوان کلی اعمال سلیقه کرد چه برسد به پشت پرده...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۲:۵۶

آخرین امید ما دیوان عدالت هست.... اگر اینجا هم مصلحت اندیشی را فراتر از قانون ببینیم دیگر واقعا در هیچ زمینه ای امیدی نخواهیم داشت... مخصوصا در این موضوع که قانون واضحا روشن است! خطرناک ترین چیز از بین رفتن امید است امیدوارم مسئولین قضایی این مهم را دک کرده باشند!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۶

سکوت و عدم رسیدگی وعدم پاسخگویی صادقانه ایشان یعنی بازی با سرنوشت وآینده ی چندین هزار پزشک

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۸

ممنون ازینکه صدای ما پزشکان بدسرپرست شدید ... شکایت به دیوان انجام شده اما با توجه به فرصت کم باقیمانه تا برگزاری امتحان (۷ اسفند) قطعا حق خیلی ها پایمال خواهد شد ، مثل خیلی از حقوقی که پایمال شد و هیچوقت رسیدگی نشد ، این پرونده هم مسکوت خواهد ماند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۳:۲۵

آقای دکتر به اصطلاح محترم که هر روز دروغای جدید از خودت میسازی ،بدون که یه روز همین دروغا میزننت زمینو ایشالا بخوری زمین ،یه جوری که صداشو همه بشنون که بلای جون هزاران داوطلب و پزشک شدی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۳:۴۰

تورو خدا تکلیف مارا روشن کنید ما فقط چشم انتظار دیوان هستیم. پزشکان عمومی از همه جا مانده.... خدایا تو تودت حق ما را بده.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۳:۴۶

ممنون بابت پوشش این خبر، به نظر من کار بسیار درستی بوده که شکایت شده چون باید در برابر تخلف از قانون ایستاد، انشاالله که به نتیجه میرسه و آزمون به تعویق میفته

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۳:۵۳

دکتر حقدوست فقط روی برخی تخلفات نظر دادن اون هم قانونی نبود و همه مسایل را باز نکردند، در اعلام منابع دوره ۴۷ احتمال تغییر یکسری منابع را داده بودند، خوب این درست اگه کامل باید به اون استناد میکردیم چرا همه شان را همانگونه که گفته بودن اعمال نکردن، اگه باید به اعلام منابع ۱ مهر استناد کنیم( که اعلام منابع رسمی دوره ۴۸ بود) پس با قبلی کمی تفاوت دارد و این میشود ۵ ماه قبل... اصلا مسئاله پیچیده ای نیست که حقدوست انقدر گارد گرفته، واقعا در حداقل مطالبات مون که بنابر قوانین خود وزارتخانه هم هست باید انقدر بجنگیم... خیلی تاسف باره...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۲

این ایجاد نارضایتی 14هزار نفر نخبه کشور معنیش چیه از آزار پزشکان جوان خسته نشدین؟ تا کی؟ شما که یک روز طرح نرفتین یک روز کشیک اورزانس ندادین و از اول مسئول بودین و نمیفهمین اینهمه درد ورنج یعنی چی تخصصتونم که با انواع سهمیه مدیران و ... که سالای قبل براخودتون گذاشتین خوندین ،برا مطب امتیاز جمع نکرده مطب زدین ،تو همه بیمارستانای خصوصی سهم دارین حقوق هیئت علمی تمام وقت میگیرین و یه روز آموزش به دانشجو ندارین ،بستون نیست؟ بس کنین دیگه ،من اگه ازدواج نمیکردم یک روز تو این جهنمی که شما برامون درست کردین نمیموندم از طرفی الان همه امتحانا بخاطر کرونا غیر حضوری برگزار میشه ،با چه استدلالی وزارت بهداشت که خودش باید حافظ جان باشه ،میخواد در سردترین موقع سال که تهویه ای وجود نداره و همه پنجره ها بستس 14هزار نفر پزشک رو در 7اسفند زیر یه مکان سربسته ببره بمدت 4 5ساعت ،واقعا وجدان ندارید ؟ فرق پزشک جوان با دانشجوی یه رشته دیگه چیه که باید پزشک رو به مسلخ کرونا بفرستید ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۸

خواهش میکنم این قضیه و ظلمی که به ما پزشکان داوطلب دستیاری شده رو تا جایی که از دستتون بر میاد پیگیری کنید، قبل از اینکه دیر بشه...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۷

این فرجه قانونی ۹ماهه از اعلام رسمی و سایتی منابع تا برگزاری امتحان دستیاری باید رعایت شود و با فاصله قانونی ۹ماه امتحان باید در تیر ۱۴۰۰برگزار بشه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۹

بنده داوطلب آزمون دستیاری 47...لغو آزمون رو در این زمان بسیار بدتر از برگزاری اون میدونم.... و امیدورام وزارت بهداشت 7 اسفند آزمون رو برگزار کنه.... هر سال خیلی از کسایی که درس نخوندن با کمپین میخان امتحان رو عقب بندازن... در صورتی که کساسس که درس خوندن الان مخالف تعویق آزمون هستن

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۱۱:۰۶

هیچ انسان درسخوانی از اینکه زمان بیشتری برای امتحان بدهند ناراضی نیست وهیچکس نمیتواند بگوید من الان همه رفرنس ها را خوب یاد گرفتم مگر اینکه........

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۱۵

اگه تعویقی هم هست لطفا وزارت بهداشت به فکر فارغ التحصیلانی که دقترجه سربازی پست کردن باشه و مثل سال قبل پشتشون رو خالی نکنه .جوری نشه که ما قبل امتحان سربازی بریم و بدبخت بشیم و زحمت یه سالمون به فنا بره

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۵۹

ممنونيم از بابت پوشش خبرى