• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111309265
  • خبرنگار : 71415

بیانیه گروه جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ علیه بنیانگذارش به خاطر اتهام آزار جنسی

بیانیه گروه جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ علیه بنیانگذارش به خاطر اتهام آزار جنسی
جان ویور

یک گروه از عوامل سیاسی جمهوریخواه مخالف با دونالد ترامپ و حامیانش موسوم به "پروژه لینکلن"، جان ویور، یکی از بنیانگذاران این گروه را به دنبال متهم شدنش به اذیت و آزار جنسی مردان جوان، طرد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارشی را بر مبنای مصاحبه با ۲۱ مرد که ویور را به فرستادن پیامهایی و درخواست از آنها برای رابطه جنسی در ازای فرصتهای شغلی در جهان سیاست آمریکا متهم کرده بودند، منتشر کرد. این گزارش نیویورک تایمز در پی انتشار گزارشهای مشابهی درباره رفتارهای تجاوزگرانه ویور از سوی رسانه‌های دیگر نظیر آمریکن کانزرواتیو و اکسیوس منتشر شد.

گروه "پروژه لینکلن" در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرد، نوشت: "جان ویور یک زندگی مخفی را پیش می‌برد که بر مبنای فریب در هر سطحی ساخته شده بود. او یک متجاوز، یک دروغگو و یک سواستفاده‌گر است. ما عمیق‌ترین همدردی‌های خود را برای آنهایی که هدف رفتار تاسف برانگیز و تجاوزگرانه او قرار گرفتند ابراز می‌کنیم.

در این میان رایان گردوسکی، یک خبرنگار و رایزن سیاسی که در اوایل ژانویه این ماجرا را منتشر کرد، به واشنگتن پست گفت، رفتارهای ناشایست ویور "رازی حفظ شده به بدترین شکل" است و برخی از قربانیان ادعایی ویور قبلا با پروژه لینکلن تماس گرفته و فورا نادیده گرفته شدند.

پروژه لینکلن در اواخر ۲۰۱۹ از سوی چند فعال و استراتژیست جمهوریخواه برجسته پایه گذاری شده و در طول رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با داشتن هدف جلوگیری از پیروزی مجدد دونالد ترامپ در این انتخابات برجسته شد. تلاشهای این گروه واکنشهای مختلفی را بر انگیخت و برخی آنها را جمهوریخواهان اصولی خواندند که تلاش می‌کنند از میراث حزب محافظت کنند و عده‌ای دیگر هم آنها را به این که فرصت طلب سیاسی هستند، متهم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha