• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99121208809
  • خبرنگار : 71415

بر اساس یک گزارش

آمریکا در قبال تهدیدات مربوط به هوش مصنوعی آمادگی ندارد

آمریکا در قبال تهدیدات مربوط به هوش مصنوعی آمادگی ندارد

بر اساس یک گزارش جدید کمیسیون امنیت ملی در حوزه هوش مصنوعی آمریکا، دولت فدرال این کشور درزمینه دفاع در برابر تهدیدات جدید ایجاد شده از سوی استفاده فزاینده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، "بدون آمادگی" توصیف شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این گزارش کمیسیون امنیت ملی در حوزه هوش مصنوعی آمریکا توصیه کرد که این کشور دست به اجرای "تغییر چشمگیر" برای حفظ توازنش با کشورهایی همچون چین و روسیه در حوزه هوش مصنوعی به منظور رسیدگی به نگرانی‌های امنیت ملی بزند.

این کمیسون نوشت: آمریکا باید هم اکنون برای به کار گیری سیستمهای هوش مصنوعی و سرمایه گذاری منابعی به طرز اساسی بیشتر در نوآوری مربوط به هوش مصنوعی به منظور حفظ امنیتش، حمایت از موفقیت آن و حراست از آینده دموکراسی اقدام کند.

در ادامه این گزارش عنوان شد: امروز دولت دست به سازماندهی یا سرمایه گذاری برای پیروزی در رقابت فن آوری علیه یک رقیب متعهد نمیزند و همچنین آماده دفاع در برابر تهدیدات توانمندی هوش مصنوعی و به کارگیری سریع کاربردهای هوش مصنوعی برای اهداف امنیت ملی نیست.

این گزارش تاکید کرد، با افزایش فزاینده استفاده از هوش مصنوعی از سوی قدرتهای خارجی به منظور اشاعه اطلاعات غلط در فضای مجازی و دست زدن به حملات سایبری، آمریکا در زمینه محافظت در برابر چنین تهدیداتی در حال عقب افتادن است.

این کمیسیون نوشت: اکنون زمان رفتن تدریجی به سمت بودجه‌های تحقیقاتی فدرال یا اضافه کردن جایگاه‌های جدید در پنتاگون برای متخصصان تکنولوژی "سیلیکون ولی" نیست. این پر هزینه خواهد بود و به تغییر چشمگیر ذهنیت نیاز دارد. آمریکا نیز به رهبری کاخ سفید، اقدام اعضای کابینه و حمایت دو حزبی کنگره برای پیروز شدن در حوزه هوش مصنوعی دارد.

این کمیسیون در چارچوب قانون اختیارات دفاع ملی سال ۲۰۱۹ تشکیل شده و اکثریت اعضایش از سوی کنگره منصوب شده‌اند. آن دسته از اعضای این کمیسیون که روی گزارش مذکور کار کردند شامل نمایندگانی از گوگول، مایکروسافت، آمازون وب سرویسز و اوراکل و همچنین افراد آکادمیک ارشد هستند.

هدف از این گزارش طرح یک راهبرد ملی برای ترسیم نقشه راه رهبری فدرال در حوزه هوش مصنوعی به ویژه به عنوان ابزاری برای حفظ رقابت با چین و تلفیق هوش مصنوعی در حوزه دفاعی است.

توصیه های کلیدی این گزارش شامل تعیین هدفی برای سال ۲۰۲۵ درزمینه دستیابی به "وضعیت آمادگی نظامی در حوزه هوش مصنوعی" و تشکیل یک شورای رقابت تکنولوژی در کاخ سفید تحت ریاست معاون رئیس جمهور به منظور کمک به ارتقای هوش مصنوعی در سراسر حوزه‌های مختلف است.

دیگر توصیه‌های آن نیز شامل تشویق مهاجرت افراد علاقمند به مطالعه و کار در حوزه هوش مصنوعی به آمریکا، تشکیل یک "ائتلاف تکنولوژی‌های نوظهور" تحت رهبری آمریکا به منظور کار با همپیمانان و شرکا در حوزه ایجاد هنجارهای دموکراتیک برای هوش مصنوعی و بازسازی صنعت داخلی تولیدات میکروالکترونیک برای برتر بودن از چین هستند.

اعضای این کمیسیون نوشتند: ما می‌دانیم رقبا مصمم به به کارگیری قابلیتهای حوزه هوش مصنوعی علیه ما هستند. ما می‌دانیم چین مصمم به برتری پیدا کردن بر ما در رهبری حوزه هوش مصنوعی است. ما می‌دانیم پیشرفتها در زمینه هوش مصنوعی به خودی خود تقویت می‌شود و مزایای چشمگیری به نخستین اقدام کننده می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha