• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99121209144
  • خبرنگار : 71129

نیروهای مسلح سوئد نگران تامین سوخت ارتش

نیروهای مسلح سوئد نگران تامین سوخت ارتش

مشکلی که نیروهای مسلح سوئد به آن اشاره کرده‌اند این است که "زیست‌سوخت"، که به شدت توسط دولت پیشنهاد می‌شود، ماندگاری کمتری داشته و نسبت به سرما حساسیت بیشتری دارد و همین امر ممکن است در یک موقعیت جنگی این کشور حوزه اسکاندیناوی را که آب و هوایی نامساعدی دارد، با مشکل روبرو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بهار ۲۰۲۱، دولت سوئد قرار است پیشنهادهایی را برای تشدید بیشتر الزامات استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر ارائه دهد. با این حال، برای نیروهای مسلح این مشکلی است که ممکن است امکانات دفاع از این کشور را محدود کند.

تا ۲۰۳۰، میزان آلایندگی باید تا ۲۸ درصد برای بنزین و برای سوخت گازوئیل ۶۶ درصد کاهش یابد. آنهایی که به این بازه نرسند جریمه می‌شوند. البته نیروهای مسلح سوئد هشدار داده‌اند که شاید لازم باشد ارتش از این الزامات معاف شود در غیراینصورت توانایی‌هایش به خطر می‌افتد.

نیروهای مسلح سوئد همچنین با اشاره به دولت این کشور هشدار دادند که شرایط جدید آب و هوایی به این معناست که توانایی ارتش برای انجام وظایف محول از جمله وظیفه اصلی آن برای دفاع از ملت، محدود می‌شود و خواستار بررسی سریع معافیت برای ارتش شده است.

این نیروهای مسلح علاوه بر دفاع از سوئد در برابر حمله مسلحانه، وظیفه دارند در صورت تعدی به قلمرو سوئد پاسخ دهند، از جنگ جلوگیری و آن را مدیریت کنند و به سایر مقامات در صورت بروز بلایا یا بحران کمک کنند. نیروهای مسلح هشدار داده است که همه این موارد تحت تأثیر این الزامات هستند.

اداره تجهیزات دفاعی سوئد همچنین اشاره کرده که بسیاری از وسایل نقلیه کنونی ارتش با زیست‌سوخت‌ها سازگار نیستند.

در سال ۲۰۱۵، ائتلاف "قرمز- سبز" موسوم به "سوسیال دموکرات‌ها" و "سبزها" وعده داد که استفاده کامل از سوخت‌های فسیلی را به صورت کامل متوقف می‌کند و تا سال ۲۰۵۰ به اولین کشور بدون سوخت فسیلی تبدیل می‌شود. برای تحقق این امر، سوئد سرمایه گذاری در زمینه فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر را تقویت می‌کند.

با این حال، بسیاری این هدف را غیر واقعی می‌دانند، چون سوئد تا ۴۰ درصد برق خود را از نیروگاه های هسته‌ای تولید می‌کند که این مساله همچنان محل اختلاف نظر در بین تشکیلات سیاسی این کشور به حساب می‌آید. همچنین این کشور قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک با تاکید بر انرژی‌های تجدیدپذیر، تعدادی راکتور قدیمی را تعطیل کند.

نیروهای مسلح سوئد از اواخر جنگ سرد به تدریج از یک نیرو بزرگ که قادر به مقابله با حملات بود، تغییر شکل داده و به نیرویی با تعداد سربازان کمتر تبدیل شده که بر تلاش‌های بین المللی متمرکز است. در حال حاضر تعداد نیروهای نظامی سوئد حدود ۲۰ هزار تن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha