• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99122518830
  • خبرنگار : 71415

نانسی پلوسی: سیاستهای ترامپ مقصر بحران فعلی در مرز با مکزیک است

نانسی پلوسی: سیاستهای ترامپ مقصر بحران فعلی در مرز با مکزیک است
تصویر آرشیوی است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد مقصر تداوم بحران عبور کودکان مهاجر از مرز آمریکا-مکزیک "سیستم معیوبی" است که دولت جو بایدن از دولت رئیس جمهور قبلی به ارث برده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اقدام به لغو چند سری سیاستهای به اجرا در آمده با حکم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی کرد که با ادعای پایان دادن به عبور مهاجران غیرقانونی از مرز به اجرا در آمده بودند.

نانسی پلوسی به ای.بی.سی نیوز عنوان کرد: حقایق اینها هستند. تعداد بچه‌ها بیشتر شده است. حدود ۶۰۰، ۷۰۰ بچه بیشتری که تنها و بی همراه هستند به مرز می‌آیند. این یک چالش انسانی برای همه ما است.

رئیس اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: چیزی که این دولت به ارث برده یک سیستم معیوب در مرز است و آنها در تلاش برای اصلاح آن به نفع بچه‌ها هستند.

این در حالی است که دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد که سیاست سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ برای اجازه به وزارت امنیت داخلی آمریکا به استرداد سرپرستهایی که بچه‌های مهاجر بازداشت شده خود در مرز را متقبل می‌شدند، لغو می‌کند.

جمهوریخواهان نیز تقصیر ادامه دار شدن این وضعیت را به بایدن و اقداماتش در لغو بسیاری از سیاستهای مهاجرتی ترامپ از جمله سیاست موسوم به "الزام به ماندن در مکزیک" که پناهجویان آمریکای مرکزی را ملزم به ماندن در جنوب مرز آمریکا در ضمن ارزیابی ادعاهایشان توسط دادگاه‌های آمریکا می‌ساخت، نسبت داده‌اند.

سناتور بیل کسیدی، یک جمهوریخواه سمت جنوب، سیاستهای رئیس جمهور آمریکا را اعلام تشویق مهاجران به دست زدن به سفری پر خطر به سمت آمریکا دانست.

کسیدی در گفتگو با فاکس نیوز ساندی اظهار کرد، این اوج گرفتن تعداد عبورهای مهاجران از مرز "کاملا" مسئولیت رئیس جمهور آمریکا است.

کسیدی به کریس والاس مجری گفت: زمانی که مردم فکر کنند می‌توانند وارد شوند شروع به فرستادن بچه بدون همراه خود به مرز مکزیک می‌کنند که او ممکن است ربوده و قاچاق شود.

کسیدی همچنین بدون سند و مدرک ادعا کرد که مقامهای مهاجرتی آمریکا به مهاجران به زبان اسپانیایی گفته‌اند که مرز "باز" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha