• جمعه / ۱۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91041609248
  • خبرنگار : 71039

« باز آمدي اي آشنا تا من ز شادي پر بگيرم ...»

همايون خرم مردم را با خاطره‌ها هم‌نوا كرد

همايون خرم مردم را با خاطره‌ها هم‌نوا كرد

«باز آمدي اي آشنا تا من ز شادي پر بگيرم / آن شور و حال رفته را چون آمدي از سر بگيرم». در حالي كه شور شب عيد نيمه شعبان ترافيك سنگيني را در تهران حاكم كرده بود، همايون خرم و گروهش 2500 نفر از مردم را گردهم آوردند تا با اجراي آهنگ‌هاي قديمي لحظه‌هاي دل انگيزي را براي آنان رقم بزنند.

«باز آمدي اي آشنا تا من ز شادي پر بگيرم / آن شور و حال رفته را چون آمدي از سر بگيرم». در حالي كه شور شب عيد نيمه شعبان ترافيك سنگيني را در تهران حاكم كرده بود، همايون خرم و گروهش 2500 نفر از مردم را گردهم آوردند تا با اجراي آهنگ‌هاي قديمي لحظه‌هاي دل انگيزي را براي آنان رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همايون خرم «آهنگساز و نوازنده ويلن» كه در اين اجراها، نواي تار اميرحسين رضا،‌ تنبك حسن آزادفر و پيانو سامان احتشامي همراهي‌اش مي‌كردند، همچنين با يادي از استادان درگذشته موسيقي ايران حق رفاقت را براي همراهان قديمي‌اش ادا كرد.

او پس از نيم ساعت از اجراي بخش نخست، يادي كرد از استادش ابوالحسن خان صبا كه معتقد بود نه تنها او بلكه همه آنچه موسيقي معاصر ايران دارد نتيجه زحمات اين استاد بزرگ و بزرگوارش است.

وي افزود: شاگردان خوب «برنامه گلها» از نتايج زحمات ايشان بود كه قبلا هم در اجراهايم از آنها ياد كرده‌ام. اما گويا لازم است حق شناسي كنيم درباره همه كساني كه يكدل، همراه و همدل در مسير موسيقي اصيل ايراني با اختلافات زماني كمي كار كرديم.

اين سخنان خرم وقتي از افراد مورد نظر يعني استاد مهدي خالدي، استاد علي تجويدي، استاد حبيب الله بديعي، استاد پرويز ياحقي و استاد اسدالله ملك ياد كرد، با تشويق حضار همراه شد و در ادامه به ياد ايشان قطعه «در قفس» را بدون همراهي پيانو و تار اجرا كرد.

خرم در واقع در اجراهاي اين چند شب تعدادي از آهنگ‌هاي قديمي معروفش را اجرا كرد كه با دكلمه ژاله صادقيان گوينده تلويزيون همراه بود. او شعرهايي را دكلمه مي‌كرد كه زماني با اين آهنگ‌ها توسط خواننده‌ها خوانده شده بود و نيز ابياتي از شاعراني چون حافظ.

همچون: منم كه شهره شهرم به عشق ورزيدن...

در اجراي شب عيد همايون خرم كه با حضور چهره‌هاي سياسي همچون رامين مهمانپرست، تعدادي از هنرمندان سينما و همچنين عرصه موسيقي همچون محمد اصفهاني، هوشنگ ظريف و علي اكبر گلپايگاني (گلپا) همراه بود در زمان استراحت بين دو بخش بسياري از علاقمندان گلپا كه در جريان برنامه از طريق صفحه بالاي صحنه از حضورش مطلع شده بودند و مي‌خواستند با او عكس يادگاري بگيرند ازدحام بسياري ايجاد كردند.

در پايان برنامه نيز به دليل اصرار حضار بخش‌هايي از چند آهنگ قديمي ديگر توسط خرم و گروهش براي حاضران اجرا شد.

از نكته‌هاي جالب كنسرت ياد شده اختلالي بود كه به دليل هم نامي سالن «ميلاد» محل برگزاري نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران با سالن برج ميلاد داشت كه در ماه‌هاي اخير ميزبان برگزاري كنسرت‌هاي بيشتري بوده است.

اين تشابه اسمي موجب شده بود بسياري از تهيه كنندگان بليط كنسرت به اشتباه به سالن برج ميلاد مراجعه كنند كه برگزار كنندگان به احترام آنها برنامه را با يك ساعت تاخير آغاز كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha