• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93111105626
  • خبرنگار : 71518

مقایسه عملکرد دو سرمربی سرخ‌ها تا هفته هجدهم لیگ برتر

درخشان و دایی با پرسپولیس چه کردند؟

درخشان و دایی با پرسپولیس چه کردند؟

تیم فوتبال پرسپولیس با سرمربیگری حمید درخشان به طور میانگین در هر دیدار تنها 1.27 امتیاز کسب کرده است. این عدد برای علی دایی 1.14 است.

تیم فوتبال پرسپولیس با سرمربیگری حمید درخشان به طور میانگین در هر دیدار تنها 1.27 امتیاز کسب کرده است. این عدد برای علی دایی 1.14 است.

به گزارش ایسنا، درحالی که پرسپولیس با حضور علی دایی در هفته هفتم لیگ با کسب 8 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده بود، مسئولان این باشگاه او را برکنار کردند تا حمید درخشان سکان هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد. پرسپولیس با درخشان در نخستین دیدار خود کار سختی پیش رو نداشت و باید در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رفت. سرخپوشان این دیدار را با تساوی یک بر یک پشت سر گذاشتند. سرمربی جدید پرسپولیس بعد از این بازی در اظهار نظری جالب گفت: « مطمئن باشید پایان فصل جایگاه خیلی بهتری را خواهیم داشت. می خواهید تضمین بدهم؟ قول قهرمانی نمی‌دهم، اما در بین چهار تیم اول خواهیم بود». پرسپولیس در دو بازی بعدی خود مقابل راه‌آهن و استقلال خوزستان به پیروزی رسید تا هواداران این تیم امیدوار کسب نتایج بهتر باشند.

اما روزهای خوش دوام نداشت و کم‌کم روزهای بد هم از راه رسید. پرسپولیس در دو دیدار مقابل سپاهان و سایپا طعم شکست را چشید تا درخشان بداند با این پرسپولیس کار ساده‌ای پیش رو ندارد. او پس از شکست مقابل سایپا گفت: «پرسپولیس بزرگ است و به بازیکنان بزرگ هم احتیاج دارد. اگر در نیم فصل تیم را تقویت نکنیم قطعا به مشکل برخواهیم خورد.» پرسپولیسی‌ها در ادامه با یک پیروزی و یک تساوی مقابل پیکان و گسترش فولاد تبریز به استقبال داربی 79 رفت.

سرخپوشان نیمه نخست دیدار مقابل استقلال را بازنده به رختکن رفتند تا هواداران این تیم نگران‌تر از سابق باشند اما گل‌های محمد نوری و امید عالیشاه پیروزی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد تا پرسپولیس درخشان به چهارمین پیروزی خود برسد. این نتیجه سرخپوشان را از بحران مقطعی مجددا خارج کرد و دوباره امید به اردوی پرسپولیس آمد. اما این آخرین پیروزی بود که پرسپولیس کسب کرد. این تیم بعد از این دیدار مقابل نفت تهران، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان شکست خوردن تا مجددا هواداران نگران وضعیت این تیم شوند. حتی هواداران در دیدار مقابل ذوب آهن شعار «درخشان حیا کن، پرسپولیس را رها کن» سر دادند. درخشان هم در اظهار نظری جالب پس از این دیدار گفت:« هواداران شعارهای حیا کن و رها کن می‌دهند که حق آن‌ها هم هست اما آن‌ها باید بدانند که پرسپولیس تیمی است که امسال بحران در بحران برایش ایجاد شده است و این تعطیلی 50 روزه هم آخرین لطمه را به تیم پرسپولیس وارد کرد.»

میانگین امتیاز: پرسپولیس با درخشان در 11 بازی 14 امتیاز کسب کرده که به طور میانگین در هر بازی 1.27 امتیاز گرفته است. این در حالی است که علی دایی در هر بازی به طور میانگین 1.14 امتیاز گرفته است.

کسب پیروزی خانگی: درخشان در 5 بازی خانگی 5 امتیاز کسب کرده است و 9 امتیاز نیز در 6 بازی خارج از خانه گرفته است. این نشان می‌دهد پرسپولیس با هدایت درخشان در دیدارهای خارج از خانه عملکرد بهتری داشته است. اما دایی از 4 دیدار خانگی 5 امتیاز کسب کرد و در 3 دیدار خارج از خانه نیز 3 امتیاز گرفت.

پرسپولیس در حال حاضر با کسب 22 امتیاز در مکان نهم جدول ایستاده است. روزی که دایی از این تیم رفت پرسپولیس همین جایگاه را داشت. آمارها نشان می‌دهد پرسپولیس با هدایت حمید درخشان در نتیجه‌گیری نسبت به پرسپولیس علی دایی تفاوت زیادی نداشته است. اما آنچه مسلم است حمید درخشان در پرسپولیس مشکلات و حواشی بیشتری پیش رو داشت و توانست با این مشکلات کمی روند نتیجه‌گیری تیم را بهتر کند. همه امیدوارند این تیم روزهای خوب خود را دوباره ببیند و در لیگ قهرمانان آسیا نتایج بهتری نسبت به لیگ برتر کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۰:۳۴

از ايسنا واقعا بعيد بود رو به تحليلهاي قهوه خانه اي بياره ، اگر ميخواهيد قياس کنيد بايد کسب امتياز تيمهايي که دايي با آنها بازي کرده را با جمع امتياز همان تيمها در زماني که درخشان سرمربي تيم بوده قياس کرد ضمنا هيات مديره سابق (استيلي ، سياسي ، زادمهر ، سليمي ، طاهري به غير از مونسان و رحيمي ) همگي از روز اول پروژه برکناري دايي را اجرا ميکردند و مخالف دايي بودند ولي همين آقايان به حد اعلا از درخشان حمايت کردند

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۱:۱۱

دايي که بدون نتيجه گيري پول ميلياردي گرفت و رفت و تيم رو هم نابود کرد،اينم از درخشان که از همون اول هم معلوم بود چيزي بارش نيست و با لابي اومده

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۹:۰۷

مشکل پرسپوليس اينه که فعلاً بي صاحب شده. البته درخشان هم مربي نيست ولي شايد هرکي ديگه هم جاي درخشان بود شرايط همينجوري بود براي همين هم فرکي سرمربي گري پرسپوليس را قبول نکرد چون ميدونست توي اين شرايط نميشه کاري کرد. دايي که ديگه آخر افتضاح بود و دوستان در مورد دايي دچار توهم توطئه نشوند چون دايي تا موقعي که بود همه چيز دست خودش و رفيقش آقاي رحيمي بود. ولي آقاي درخشان بدونه اگه ميخواد فصل آينده سرمربي بمونه بايد بهونه نياره و به قولش عمل کنه و شرايط را سريع تغيير بده و پرسپوليس حداقل سهميه آسيا بگيره

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۱۴

اميد جان اين چه حرفيه آخه؟ توهم توطئه!! لطفاً از چيزي كه اطلاعات نداري صحبت نكن. عالم وادم مي دانند زمان علي دايي كل تشكيلات پرسپوليس عليه دايي ورحيمي بودند. اگر هم از اسطوره مملكت خوشت نمياد يك انتقاد درست وحسابي بكن نه اين تحليل هاي مغرضانه وغير منطقي.خدا جاي حق نشسته. وقتي علي دايي را ناجوانمردانه از پرسپوليس انداختند بيرون بايد به فكر اين روزها مي بودند.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۹:۴۱

من پرسپوليسي هستم ولي خداوکيلي ديروز نحوه بازي پرسپوليس در حد ليگ سه کشور بود و بازي استقلال و سپاهان در حد ليگ اروپا بود. پرسپوليس با اين مربي و اين بازيکنان به جائي نميرسد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۹:۵۵

به قول بهمن اين تحليل بسيار قهوه خانه اي و غير منطقيه. در زمان دايي كل هيات مديره عليه دايي بود وزمان درخشان همه همراه ايشان. ضمناً اگر هم مي خواهيد مقايسه كنيد بازي هاي زمان دايي ودرخشان (7 هفته اول ليگ) را مقايسه كنيدكه تا همين جا علي دايي خيلي بهتر بود. همه مي دانند كه بعد از هفته هفتم بازي هاي پرسپوليس بسيار راحت تر بود.دقيقاً بر عكس نظرمندرج در متن نامه ، كارنامه علي دايي بهتر از درخشانه خصوصاً اينكه پرسپوليس زمان دايي داشت جا مي افتاد ودر بازي اخر با تراكتور سازي بهترين بازي خودرا انجام داد. از خبرگزاري متين و برجسته اي مثل ايسنا بعيد است اينگونه تحليل هاي غير منصفانه منتشر كند.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۰۳

من طرفدار هيچ كس نيستم ولي مي دانم در رابطه با علي دايي خيلي در پرسپوليس ظلم شد. دوستاني مثل اميد وعلي كه در اين رابطه به علي دايي نظر منفي داده اند بدانند كه خيلي در رابطه با علي دايي اشتباه مي كنند. اگر علي دايي را دوست نداريد به صراحت بگوييد ولي اگر مي خواهيد انتقاد كنيد حداقل يك حرف درست وحسابي بزنيد . حقيقتاً اكثر نقدهايي كه عليه علي دايي مي شه خيلي كودكانه ومغرضانه است.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۰۵

هركسي كه فونبال مي فهمه مي دونه كه چه ظلمي در پرسپوليس به علي دايي شد. سياسي ودرخشان وامثالهم چه كردند با تيم دايي . تيمي كه با بدشانسي نايب قهرمان شده بود.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۱۱

دايي با چه تيمايي بازي کرد درخشان با چه تيمهايي بازي کرد؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۲۳

درخشان که معلوم بود با لابي استيلي و سياسي! اومد درخشان خواب مربيگري پرسپوليس رو هم نميديد! مربي اي که نه پيشينه درخشاني داره نه کاريزما و قدرت مربيگري! فقط بلده حرف بزنه و پاي عمل صفره! اميدوارم زودتر اين آقارو بفرستن بره!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۱:۴۵

آخه شما اقاي درخشان کجاي دنيا ميري تا فوتبالتو به روز کني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جون عزيزت برو مردمو فوتبال زده نکن

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۲:۱۰

ايسنا واقعا ازتو بعيده!! تا حالا هر چي مقاله مقايسه اي گذاشتي کاري کردي که تهش به نفع درخشان تموم بشه

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۲:۱۴

ايسنا خواهشا نظرمو بذار "هر دوتا پرسپوليس رو نابود کردند"

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۲:۵۶

ايسنا نهههههههههههه از تو بعيده ظرافت متننت فوق العاده است اونجاهايي که مياي ميگي درخشان از اين تعداد بازي ميانگين اينقدر امتياز گرفته بعد سراغ دايي که ميري ميگي ميانگينش اينقدره بدون اشاره به تعداد بازي بابا رسانه درست ابزار قدرتمنديه ولي حناهاش بعضي وقتا رنگ نداره چون ظرافتايي که شما به خرج ميدين بعضي وقتا واقعن ظريف نيست

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۳:۰۸

درخشان همين که تو بدترين شرايط پرسپوليس استقلال رو برد کافيه ...

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۳:۵۸

اخييي ، راس ميگي؟!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۶:۰۳

اقاي محترمي که اين مقاله رو نوشتي مردم همه چي رو مي فهمن واقعا يا تو فوتبالو نميفهمي يا مردمو نفهم مي دوني واقعا برات متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۷:۴۸

دمت گرم داش حميد خيلي ميخوامت بمون و از هيچي نترس پرسپوليسي با غيرت

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۸:۲۴

تنهاراه نجات اين تيم خصوصي سازي کامل تيم است وحتي به نظر من بايد 100درصد سهام اين تيم به بالاترين قيمت پيشنهادي واگذارشودونظارت کامل هم دراين مدت صورت گيردچون فرد خريدار دلش براي ريالي که خرج کرده مي سوزدوپول مفت براي خريد بازيکن بي کيفيت نمي دهد بجزاري هان بقيه مربيان 10-15 سال گذشته پرسپوليس عملکردمثبتي نداشتند وحتي همه انها با باب کردن ورود بازيکنان بي کيفيت در نابودي اين تيم نقش داشتندولذا نبايد به تيم برگردند

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۹:۵۳

جالبه که نويسنده مقاله اصلا نخواسته از پرسپوليس فصل قبل بنويسه، متاسفم براي نويسنده

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۲۰:۰۱

دايي با سايپا 2 بار بهترين نتيجه تاريخ سايپا رو گرفته، با راه اهن هم بهترين نتيجه تاريخ اين باشگاه رو داره ،با پرسپوليس 2بار قهرمان حذفي و 1 بار نايب قهرمان ليگ شده،هر جا مديريت باشگاه با دايي همدل بوده تيم نتايج درخشان گرفته،مشکل وقتي بوده که خود مديريت سعي در تخريب دايي داشته

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۲۰:۰۶

بابا دست از سر پرسپوليس بردار انگار تا پرسپوليسم نبرن دسته يک دست بردار نيستن اقايون

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۰۱:۲۱

بايد تا آخر فصل چوب اشتباه مدير عامل را خورد