• یکشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94120201153
  • خبرنگار : 71290

حداد عادل: چون اختلاف‌نظر داشتیم ائتلاف کردیم

حداد عادل: چون اختلاف‌نظر داشتیم ائتلاف کردیم

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اصولگرایان به وحدت رسیده‌اند گفت:‌ در فهرست اصولگرایان از طیف‌های مختلف‌ اصولگرایی وجود دارند و چون ما اختلاف نظر داشتیم ائتلاف کردیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اصولگرایان به وحدت رسیده‌اند گفت:‌ در فهرست اصولگرایان از طیف‌های مختلف‌ اصولگرایی وجود دارند و چون ما اختلاف نظر داشتیم ائتلاف کردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غلامعلی حداد عادل در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: در فهرست اصولگرایان از طیف‌های مختلف اصولگرایی وجود دارند و در این مسأله شکی نیست البته در جریان رقیب هم همین طور است، کما اینکه می بینید در روزهای اخیر فهرست اصلاح‌طلبان هم دچار تغییر می‌شود.

وی تاکید کرد: ما چون اختلاف نظر داشتیم ائتلاف کردیم اگر اختلاف نظر نبود ائتلاف معنی نداشت با این وجود به وحدت رسیدیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد از جمله آقای مصباحی مقدم نسبت به جذب یک سری از اصولگرایان به جریان اصلاح‌طلب گلایه کرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که در مجلس بعدی هم برخی از اصولگرایان جذب جریان اصلاح‌طلبی شوند، گفت: مسلم است که عده ای در صدد آشفته کردن فضا هستند، اما اینکه چه جاذبه‌ای در اصلاح‌طلب‌ها بوده که کسانی جذب آن فهرست شدند بنده صحبتی نمی کنم بهتر است از کسانی که راضی شده اند در آن فهرست قرار بگیرند سوال کنید.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از این مسأله نگران نیستیم ممکن است نگرانی آقای مصباحی مقدم شخصی باشد اما این نگرانی وجود ندارد که در مجلس بعدی اصولگرایان تمایل یابند که جذب اصلاح‌طلبان شوند، در واقع ما مایل نیستیم فضای کشور فضای دشمنی و ستیزه باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که حضور چهره‌های پایداری در لیست اصولگرایان ممکن است اقبال عمومی را کاهش دهد گفت: دو سه سال است که عده ای هر نوع نقد و تفکری را با برچسب افراطی گری و تندروی بیان می‌کنند و یا اینکه همه اصولگرایان را به پایداری منصوب کرده و یا می خواهند پایداری‌ها را با سیاه نمایی از صحنه خارج کنند. این را یک ترفند سیاسی می دانیم چرا که پایداری‌ها هم جزو اصولگرایان هستند.

به گزارش ایسنا، حداد عادل در پاسخ به سوالی درباره اینکه در شهرهایی مانند مشهد وحدت اصولگرایی حاصل نشده است، گفت: در مشهد تلاش شد وحدت حاصل شود اما آنجا وضع خاص خودش را دارد. اولین بار نیست که شاهد دو فهرست از اصولگرایان مشهد هستیم. به همین جهت ائتلاف مرکزی اصولگرایان نسبت به مشهد سکوت کرده و موضعی در تائید هیچ یک نگرفته است. البته یکی دو شهر دیگر نیز این گونه هستند.

وی هم‌چنین اظهار کرد: در مورد قم هم همین طور است. ائتلاف مرکزی اصولگرایان بنایی بر اعلام موضع و اظهارنظر ندارد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان درباره پایبند نبودن به نتیجه انتخابات و امتحان کردن هر روشی حتی در جریان تبلیغات کاندیداها نیز اظهار کرد: این روش‌ها امتحان شده است که در دهه هفتاد و یا هشتاد و گروه‌های سیاسی بهره ای از این نوع ایجاد شوک در جامعه نمی برند و کشور هم صدمه می بیند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آقای روحانی شعار خود را اعتدال و دولتش را دولت راستگویان معرفی کرده‌اند . اگر کسانی تحت عنوان حمایت و همسویی با دولت بخواهند فضای انتخابات را گرفتار جار و جنجال کنند و روش‌هایی مانند فتنه 78، 88 اعمال کنند این با اعتدال جور در نمی آید و دولت روحانی نباید اجازه دهد دست‌اندرکاران فتنه پشت نقاب فتنه مخفی شوند.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که اصولگرایان برای مجلس دهم چه برنامه‌هایی را در بخش اقتصاد دارند و ضمن اینکه وی در دوره ریاست خود در مجلس هفتم چه طرح‌ها و قوانین مهم اقتصادی را مورد رسیدگی قرار داده است گفت: در مجلس هشتم و نهم توجه ویژه‌ای به مشکلات اقتصادی شد و طرح ها و لوایحی به تصویب رسیدند که همه در جهت رفع مشکلات اقتصادی بودند. البته مجلس هفتم از نظر اقتصادی برنامه‌های متعددی داشت. طرح تثبیت قیمت،‌ سهمیه‌بندی بنزین و افزایش صد در صدی حقوق بازنشستگان از جمله این طرح ها بودند.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان برنامه‌های اقتصادی خود را برای مجلس دهم منتشر کرده‌اند گفت:‌ معتقدیم در دوران پسا برجام باید هدایت اقتصادی کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی باشد و باید قویاً نظارت از سوی مجلس در دوران پسابرجام صورت گیرد که با هجوم شرکت‌های غربی به ایران اقتصاد ما بیش از این وابسته نشود.

حدادعادل درباره اینکه لیست 30 نفره اصولگرایان مورد انتقاد برخی دیگر از افراد اصولگرا بوده گفت: وقتی فهرست اصلی ارائه می‌شود برخی استثناها هم وجود دارد البته چند نفری که در فهرست نیستند ممکن است به دلایلی بخواهند تا روزهای آخر حضور داشته باشند اما این مسأله چیزی نیست که بخواهیم دیگران را به اجبار منصرف کنیم.

وی افزود: آنچه برای اصولگرایان اصل است فهرست 30 نفره است؛ البته دو دسته فهرست هم وجود دارد که یکی فهرست‌های سیاسی رقیب است که اگر کسی از اصولگرایان بخواهد به آنجا برود مجاز نیست و دیگری فهرست هایی است که قشرهای مختلف مردم منتشر می‌کنند و ما نمی‌توانیم کنترل کنیم لذا فکر نمی‌کنم از این نوع فهرست‌ها ضرری ببنیم.

وی یادآور شد: عده‌ای هستند که در لیست قرار نگرفته‌اند و خودشان به تنهایی فعالیت می‌کنند و از این نظر منعی هم ندارد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار کرد: اگر فضای کشور از نظر سیاسی آرام نباشد موفق به حل مشکلات اقتصادی نخواهیم شد. امروز یک امتیاز بزرگ جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش است و این امنیت توسط ایثارگران ما تامین شده است؛ آنهایی که به نام مدافعان حرم در سوریه حضور دارند. اگر آن‌ها ایستادگی نمی‌کردند آرامش نداشتیم، اگر جلوی عوامل فتنه گرفته نمی‌شد هم آرامش نداشتیم لذا دولت و مجلس دهم باید بخواهند مشکلات اقتصاد را سامان دهند و فضای کشور هم آرام باشد.

حداد عادل هم‌چنین با اشاره به اینکه حضور 10 نفر اقتصاددان در لیست اصولگرایان نشانه اهتمام اصولگرایان به حل مشکلات مردم است گفت: معیشت را در بخش اول شعار انتخاباتی خود قرار داده‌ایم. در دوران پسا برجام هم یک مجلس قوی از نظر اقتصادی می‌تواند به دولت کمک کند تا هدایت اقتصاد کشور به سمتی که صرفه و صلاح کشور در آن است انجام شود.

وی با بیان اینکه در شعارهای انتخاباتی و در فضای مجازی به شدت بداخلاقی و تخریب و جنجال آفرینی احساس می‌شود اظهار کرد: بنده چون در مجلس ششم بوده‌ام و تجربه آن را دارم احساس می‌کنم صدای پای مجلس ششم در تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم شنیده می‌شود. ملت خوب است به یاد آورد روزهای پرتنشی که مجلس ششم در کشور ایجاد کرده بود.

وی افزود:‌ افراد سیاسی باید یک انسجام منطقی بین آراءشان وجود داشته باشد. نمی‌شود دائما نام رهبری را برد ولی در شعارهای تبلیغاتی از کسانی طرفداری کرد که به صراحت در مقابل رهبری ایستاده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه کلید اقتصاد مقاومتی در دست دولت است اظهار کرد: اگر دولت در اجرا مصمم نباشد بهترین مجلس‌ها با بهترین قانون‌ها هم کاری به پیش نمی‌برد و باید تلاش کنیم که در جهت توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان که یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است، گام برداریم.

وی هم‌چنین اظهار کرد: نمی‌توان از اکنون درباره آرایش سیاسی مجلس دهم صحبت کرد و باید به این نکته توجه داشته باشیم که اصطلاحاتی نظیر رهروان ولایت، اصطلاح خاص مجلس نهم بوده است و ممکن است در مجلس آینده نیز عناوین دیگری برای گروه‌ها انتخاب شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان درباره اینکه غفوری فرد از عدم بیان شاخص‌ها برای تعیین افراد در فهرست اصولگرایان گلایه‌مند بوده گفت:‌ بنده قبلا هم گفتم شایستگی فردی، اصولگرا بودن و رای آوری از جمله معیارهایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است؛ البته در کلیت فهرست هم ملاحظاتی داشته ایم. از این نظر که 4 نفر روحانی، 6 نفر خانم و 10 نفر اقتصاددان در لیست قرار دارند و ترکیب به هنجاری است.

حداد عادل افزود: فقط غفوری‌فرد نبود که در فهرست قرار نگرفت. اصولگرایانی هم هستند که حتی اکنون در مجلس نهم نماینده هستند اما در فهرست 30 نفره قرار نگرفته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تا این اندازه تمرکز و توجه اصولگرایان به مسأله اقتصاد است در حالی که هشت سال مجلس در دست اصولگرایان بوده آیا بهتر نیست اکنون پاسخگویی را مورد توجه قرار داد؟ اظهار کرد: اداره کشور کار راحتی نبوده است؛ در حالیکه تحریم‌های فلج کننده هم وجود داشته است. مگر در دو سال و نیم اخیر که دولت جدید روی کار آمده چه اتفاقی افتاده است؟ چرا به اصل موضوع توجه نکنیم؟ آمریکا موضوع هسته‌ای را بهانه کرده و به اقتصاد فشار آورده است. لذا معتقدم باید کارنامه دولت‌ها و مجالس را با در نظر گرفتن تحریم‌ها ارزیابی کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بنده از مجلس هیچ حقوقی نمی‌گیرم، بیان کرد: بنده در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم حتی در بنیادها و موسساتی که مسؤول هستم حقوقی دریافت نمی‌کنم. صدجای دیگر هم که باشد کمک کرده و کار می‌کنم و به قصد حقوق گرفتن کار نمی کنم. در دولت روحانی هم با حکم وی من عضویت جدید در شورای جدید پیدا کردم و خوشحالم که به این دولت هم و کشور خدمت می‌کنم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پایان با بیان اینکه فساد اقتصادی یک امر فراجناحی است گفت: متاسفانه می بینیم که در تبلیغات انتخاباتی به عنوان ابزاری برای تسویه حساب جناحی استفاده می‌شود و ما باید همه دست به دست هم دهیم و جلوی فساد اقتصادی را بگیریم که این هم نیازمند اراده قوی است و هم دخالت قوه قضاییه؛ گرچه قوه قضاییه در چند سال گذشته با سه پرونده مهم شهرام جزایری، مه‌آفرید خسروی و بابک زنجانی دست و پنجه نرم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha