• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95013114413

وزیر نفت از پشت پرده فشارها به ایران خبر داد

برخی به‌دنبال جوسازی‌اند/ می‌خواستند ایران تحریم‌را داوطلبانه بپذیرد

برخی به‌دنبال جوسازی‌اند/ می‌خواستند ایران تحریم‌را داوطلبانه بپذیرد

وزیر نفت برگزاری نشست دوحه را آغاز همکاری میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت دانست و تاکید کرد: ایران نقشی در بی ثباتی بازار نفت نداشته است.

وزیر نفت برگزاری نشست دوحه را آغاز همکاری میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت دانست و تاکید کرد: ایران نقشی در بی ثباتی بازار نفت نداشته است.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به این که برخی کشورهای تولیدکننده نفت ازهمان ابتدا با لغو تحریمهای ایران مخالف بودند و شاید هم به این دلیل تلاش کردند قیمت نفت را پایین بیاورند تا از این طریق فشار زیادی به ما وارد کنند، افزود: هم اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه مازاد عرضه در بازار وجود دارد که سبب کاهش شدید قیمت نفت شده است.

وی با بیان این که این کشورها تصور می کنند پس از لغو تحریمهای ایران با جوسازی بین تولیدکنندگان نفت می توانند افکار عمومی را از این موضوع که خود آنها عامل بی ثباتی بودند منحرف کنند، افزود: ایران هیچ نقشی در بی ثباتی بازار نفت نداشته است.

زنگنه با بیان این که پذیرفتن طرح فریز نفتی از سوی ایران به این معنا بود که ایران در عمل تحریمهایی که پس از سالها تلاش و مقاومت ملت برداشته شد خود داوطلبانه بپذیرد، افزود: در واقع پذیرش این موضوع از سوی ایران و تثبیت تولید نفت در سطح ژانویه ٢٠١٦ به آن معنا بود که تحریمها علیه ایران برداشته نشده است و صادرات نفت ایران در سطح دوران تحریم تثبیت شود.

وزیر نفت برگزاری نشست دوحه را آغاز همکاری میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت عنوان کرد و افزود: ایران همانند گذشته تلاش خود را برای بازگشت ثبات به بازار نفت انجام خواهد داد.

وی بر ضرورت رایزنی میان تولیدکنندگان نفت تاکید کرد و گفت: ایران مسئولیتی در بی ثبات کردن بازار نفت نداشته است و کسانی که مسئولیت این بی ثباتی را داشته و بازار را اشباع کرده اند، از آن فرار می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۱:۲۶

واقعا درست هم همين است. ايران بايد توليد نفت را با لا ببرد تا بتواند از پول ان در سرمايه گذاريها استفاده کند. عربستان و روسيه با زيرکي فراوان همين کار را مي کنند چون مي دانند سرنوشت نفت نيز در اينده بسيار نزديک همان سرنوشت زغال سنگ خواهد بود و ارزش ان در حال کاهش است.