• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403022215715
  • منبع : بنیاد شهید

صندوق اشتغال، حامی کارآفرینی جامعۀ ایثارگری است

صندوق اشتغال، حامی کارآفرینی جامعۀ ایثارگری است

عضو هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سفر به آذربایجان شرقی اظهار کرد: این صندوق با تمام توان حامی کارآفرینی جامعه ایثارگری است.

به گزارش ایسنا، حجت الله امانی در جریان سفر به آذربایجان شرقی و در بازدید از واحد تولیدی در دست ساختِ جانباز سرافراز 30 درصد «پرویز درختی» در ناحیۀ صنعتی خضرلو شهرستان عجب‌شیر که علی اکبر سلمانی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و همکاران وی نیز حضور داشتند، گفت: ما در صندوق اشتغال، تغییر نگرش از کارجویی به کارآفرینی را دنبال می کنیم زیرا حل مشکل اشتغال جامعه ایثارگری را در گرو تحقق این مهم می دانیم.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در این بازدید در جریان مشکلات و موانع تکمیل پروژه صنعتیِ متعلق به جانباز درختی قرار گرفت و وعده داد مشکلات مطرح شده توسط این کارآفرین ایثارگر را پیگیری کند.

امانی همچنین در نشست بررسی پیش نویس تفاهم نامۀ همکاری صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با تراکتورسازی ایران در سایت مرکزی این گروه صنعتی در تبریز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد طی تفاهم‌نامه‌ای با گروه صنعتی تراکتورسازی ایران زمینه ای را فراهم کند تا ایثارگران جویای کار و در عین حال دارای شرایط فعالیت در عرصه کشاورزی، با خرید آسان تراکتور صاحب شغل شوند.

عضو هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: با نهایی و عملیاتی شدن این تفاهم نامه که پیش نویس آن با پیگیری موثر سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و با تلاش تیمی همکاران معاونت تعاون و امور اجتماعی این استان تنظیم شده، گام بزرگی در جهت اشتغال و کارآفرینی برای ایثارگران جویای کار به ویژه برای اعضای جامعۀ ایثارگریِ ساکن در مناطق روستایی برداشته خواهد شد.

امانی با بیان اینکه تاکنون حتی یک دستگاه تراکتور به ایثارگران معزز در قالب همکاری مشترک بنیاد شهید و تراکتورسازی ایران واگذار نشده است، تاکید کرد: واریز هرگونه وجه نقد جهت خرید تراکتور به موسسات و شرکت‌هایی که تبلیغات خرید ویژه ایثارگران را دارند، مورد تایید بنیاد شهید و امورایثارگران نیست و این بنیاد تاکنون هیچ قراردادی با موسسه یا شرکت خصوصی با موضوع واگذاری تراکتور ندارد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران همچنین در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی به شهرک صنعتی ملکان رفت و از کارخانۀ تولید انواع پریفرم پت که متعلق به کریم رزقی ملکی، فرزند شهید والامقام «علی رزقی ملکی» است، دیدن کرد و پس از استماع مشکل مطرح شده در این واحد تولیدی، قول داد به موازات پیگیری حل مشکل در سطح استان توسط کارآفرین، مراتب را به معاون رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران منعکس کند تا این مساله با مساعدت اعضای کابینۀ دولت و وزرا حل و فصل شود.

امانی همچنین در نظارتی میدانی، عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران ملکان در حوزۀ اشتغال و کارآفرینی را مورد ارزیابی و پایش قرار داد و در نشستی صمیمی با سرپرست و همکاران این اداره به بررسی عملکرد بنیاد ملکان در حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداخت و راهنمایی‌هایی برای بهبود وضع موجود ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران ملکان در ارائه خدمات به ایثارگران این شهرستان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اظهار امیدواری کرد، در سال جاری این بنیاد شاهد عملکرد بهتری باشد.

حضور در گلزار شهدای استان آذربایجان شرقی و همچنین شرکت در مراسم بزرگداشت شهید گمنام تازه شناسایی شده به نمایندگی از معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر برنامه‌های امانی در این سفر استانی بود.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha