• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403022316591
  • خبرنگار : 71012

فصل جدید «صباهنگ» روی آنتن صبا

فصل جدید «صباهنگ» روی آنتن صبا

فصل جدید برنامه موسیقی‌محور «صباهنگ» با بخش‌های متنوعی همراه مخاطبان می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه موسیقی محور «صباهنگ» در فصل جدید با تغییر و تحولات ویژه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ همراه مخاطبان می‌شود.

آزاده شاهرخ مهر، تهیه‌کننده این برنامه درباره فصل جدید «صباهنگ» توضیح داد، «صباهنگ» برنامه موسیقی محوری است که در ۶۰ دقیقه علاقمندان موسیقی با سلیقه‌های متنوع و رنج سنی گوناگون را روی موج اف ام ردیف ۱۵.۵ مگاهرتز نگه می‌دارد.

وی افزود: این برنامه در این فرصت با پخش موسیقی و ترانه‌های مختلف پاپ سنتی، محلی اطلاع‌رسانی حوزه موسیقی و آموزش شعر و شاعری تقدیم مخاطبان می‌شود و شنوندگان با سرودن شعر و شعر خوانی درباره موضوع‌های روز جامعه این برنامه را همراهی می‌کنند. 

تهیه‌کننده این برنامه موسیقی محور درباره بخش‌های متنوع آن گفت: در بخش اطلاع‌رسانی هر هفته مخاطبان را در جریان به‌روزترین اخبار و رویدادهای حوزه هنر و موسیقی قرار می‌دهیم و در بخشی ویژه آخرین ترانه‌ها و موسیقی‌های منتشر شده را به مخاطبان معرفی می‌کنیم.

شاهرخ مهر «تیتراژهای ماندگار، گرامافون، نغمه ساز، آشنایی با موسیقی، خنیاگران، سازهای محلی و نوبت عاشقی» را از بخش‌های متنوع این برنامه عنوان کرد و توضیح داد، هر هفته به بهانه تیتراژهای ماندگار میزبان هنرمندان و آهنگسازان تیتراژهای ماندگار می‌شویم و درباره نحوه ساخت و ماندگاری این تیتراژها با آنها گپ و گفت می‌کنیم. بخش «گرامافون» را تقدیم مخاطبان پابه سن گذاشته می‌کنیم و داستان ترانه‌های دهه ۲۰ تا ۴۰ را روایت می‌کنیم. در بخش «نغمه ساز» به معرفی آهنگسازهای شناخته شده و آثارشان می‌پردازیم. 

 «خنیاگران» عنوان آیتم ویژه معرفی اساتید موسیقی محلی است که در آن به جای جای ایران سفر می‌کنیم و در گفتگوی کوتاه اساتید موسیقی محلی و آثارشان را معرفی می‌کنیم و در سفری موسیقیایی دیگر رضا مهدوی «ساز ایرانی» نقاط مختلف کشور را به مخاطبان معرفی می‌کند. در بخش دیگر تیتراژها و ترانه‌های خاطره ساز را تقدیم مخاطبان می‌کنیم و با آنها خاطره بازی می‌کنیم. 

تهیه‌کننده «صباهنگ» در ادامه یادآور شد، برای علاقه‌مندان موسیقی که دوست دارند موسیقی را به صورت علمی بیاموزند بخش ویژه آشنایی با موسیقی را تقدیمشان می‌کنیم، در این بخش دکتر صادق شیخ‌زاده به صورت کوتاه نکاتی درباره اصول اولیه موسیقی و ترانه سرایی به مخاطبان ارائه می‌کند. 

 «نت عاشقی» بخش ویژه این برنامه است که در این بخش یک بسته موسیقیایی از ترانه‌های عاشقانه هر هفته به یک شاعر اختصاص دارد که مجموعه‌ای از ترانه ها با شعر آن شاعر تقدیم مخاطبان می شود.

«صباهنگ» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و با اجرای فریبا باقری از رادیو صبا پخش می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha